Ezt most komolyan kérded? Csak hogy sarkítsam a dolgot, egy V8-as már le is forog 2800-nál, nemhogy 140-nél legyen még csak ott :D És szívó benzines, akár 95-bõl? Igen az.
Az a baj, hogy nem tudod mirõl beszélsz.
Szívó benzinest szeretnél hasonlítgatni a turbós dízelhez, ez még a kisebbik gond, csak nem érted, hogy míg a szívó benzinesnek meg se kottyan, hogy 3500-nál van 140-en, mert 7000ig forog, addig mondjuk a dízel 2800-nál van 140-en, ellenben 4500ig forog csak... nézzük az arányokat. Melyik is forgja szét magát tehát autópálya tempóban? Persze, hogy egyik se.
Manapság már szinte minden gyártó turbós benzinesekkel jön elõ, már rég nem igaz, hogy szívó benzinest kell szembeállítani a turbódízellel.
Másrészt a váltásról szóló elméleted sem igaz. Váltóáttételezés kérdése, ami megint csak motor karakterisztikától függ. Dízelben kell sûrûbben FELváltogatni, mivel nem olyan széles a fordulatszám tartománya. Benzinesben meg LE, mivel nagyobb fordulaton erõsebb. Akkor melyikben is kell többet váltogatni? Egyikben sem. Fõleg ha jól áttételezik a váltóját.