Elsõ benyomás a benzin után: hûûû de húz!! De csak 2200-3500 között.. Alatta-felette abszolút semmi erõ... Elindulsz, icipici késés, egyet nagyot ránt, gyorsan kapcsolsz, megin pici késés nagy rántás kapcs picit nagyobb késés, kisebb rántás stb... Ha kamionosan megy az ember vele, elég jól mozog, de ha sportosan akarsz menni, akkor állandóan kell kapcsolni. nomeg a 3 hengeres dízelmotor hangja mindennek nevezhetõ csak szépnek nem... Elõzéskor félszem a fordulatmérõn, ha 3000 alatt kapcsolsz akkor 2000 alá esik, ott nincs kraft, ha túlpörögsz, 3500 felett csak kerreg kelletlenül. de cégautónak ideális. Saját célra sose kellene. Az Audi sokkal lomhább mellette, alulmotorizált, meg minden, de abban nem kell ennyit kapcsolgassak meg nem rázkódik a kocsi meg csend van bent. A szolgálati kocsival gyakran napi 3-400 km-t csinálok, gyönyörû romániai útviszonyok mellett (kátyú kátyú hátán, emelkedõk, kanyarok, szekér, traktor, 300 éves kamionok 5 -el óránként, )a jobb kezem a váltástól meg a bal lábam a kuplungtól el van fáradva. Meg lefekvés után még egy darabig a három henger dallama zúg a fülemben....
Persze, egy 4-6-8 hengeres nagyobb dízel biztos szebben muzsikál, szélesebb az erõtartomány. meg a felsõbb kategóriák biztos jobbban le vannak szigetelve. ilyen kis motorban tényleg csak a turbó tesz csodát, anélkül még az IFA is legyorsulna.
Kiváncsi vagyok az új 1,6-os commonrailek hogy muzsikálnak a PDTDI mellett... Ha vki kiprobálta, megoszthatná élményeit..