Szerencsésen lecserélték a szolgálati vasamat, 200e km hûséges teljesítése után ( Skoda Fabia combi 1,4 PDTDI 80 le) Még írtam róla, dióhélyban: alapjárattól 1500-1600/min ig totál nulla, abszolút semmi erõ, utána felébred, 2000 tõl húz mint a barom, 3500 nál kampec mintha levettem volna a gyújtást. És igen, ha leengedtem alapjáratra 5 ben meg 4 ben, ha ráléptem olyan éktelen zakatolás és remegést produkál, hogy nem mertem tovább tartani. 5 ben már 50-nél zakatol az egész vacak. Szerintem a PDtdi re jellemzõ ez a kis fordulaton totál erõtlenség, majd a töltési foldulatszám után egybõl brutál erõ, majd utána megint semmi.
Az új kocsi: Fabia 2 facelift 1,6 CrTDI 90 le
Ég és föld!!! nincs remegés, ha gyengén is, de 1000 tõl már egyenletesen húz, nincs vulkánkitörés 2000 nél, 4000 ig simán húz, egyszóval totál kultúrált, szinte benzinmotor jellegû, 10m rõl már nem hallszik a dízelkereplés, a régi, fõleg téli hidegben olyan kellettlen kerregéssel indult hogy a negyedik szomszédban lakó öreg nénike már indult a pincébe, azt gondolván újra itt vannak az oroszok....