Ez így veszélyesen nagy baromság. Hozhatsz nekem bármilyen 100 lovas benzinest (átlagautót persze, nem egy féltonnás csöppséget), az utóbbi két diesel amit sokat hajtok/hajtottam (1,9PDTDI Caddy 105 lóval, 1,9TDI Golf 110 lóval, tehát bõven a 130-as határod alatt) könnyedén megeszi. Nagyon szép azt emlegetni hogy a Diesel szûk tartományban erõs a benzineshez képest nem forog annyit, csak épp abban a szûkebb tartományban jelentõsen erõsebb, éppen ezért úgy áttételezik alá a váltót hogy ezt a tartományt használják ki. Ugyanannyit kell váltogatni ha állóhelybõl kell gyorsulni. Ráadásul egyik fenti autó se szabályoz le 4-5ezernél, a Caddy asszem 5500-nál ér a pirosba, a Golf meg 5ezernél. Más kérdés hogy a fentiek miatt teljesen lényegtelen hogy mennyit forog a motor, és valóban nincs is értelme leszabályzásig forgatni. Az mondjuk nagyon durva túlzás hogy úgy fogyna el az erõ hogy a sofõr kibólintja a szélvédõt, semmivel sem durvább mint egy benzinesnél csak az magasabb fordulatnál játssza meg ugyanezt. Az a felvetés is helyes hogy rövidebb váltóáttételezés kell csak a benzineshez hogy jobban gyorsuljon, de ez elmélet, gyakorlatban egyéb szempontok miatt nem fogják egy autóban sem megjátszani. És itt uge nem elméletben kellene eldönteni hanem gyakorlatban.