Logikusan, a csúcsteljesítmény is a fordulatszám, és a nyomaték szorzatával arányos.
Hogy miért nem ugyanott van a csúcsteljesítmény, ahol a nyomatékcsúcs? Egyszerû.
Példa:
Nyomatékcsúcs 5500RPM-en 135Nm
Teljesítménycsúcs pedig 66KW 6000RPM-en. Mivel, a 6000RPM-hez ugyan valamivel alacsonyabb nyomaték tartozik már (példa esetében 125Nm), de a fordulatszám már jóval magasabb.
5500*135 < 6000*125
A teljesítmény tehát itt lesz a legnagyobb, annak ellenére, hogy a nyomatékcsúcs máshol van. Ebbõl logikusan következik az is, hogy mivel a fordulatszám nagyságrendileg nagyobb tényezõ a szorzatban, így FONTOSABBnak tekinthetõ, mint a nyomaték. :)
Magyarán ez az autó 6000-res fordulaton fog a legjobban húzni.
Logikusan, ez egy benzines autó volt.
A dízelnél a nyomatékcsúcs elõtt és után jóval meredekebben esik a nyomaték, tehát a töltött tartományból kiérve 4000-5000 fordulat között már csak töredéknyomaték van jelen, amibõl nem biztos, hogy nagyobb csúcsteljesítmény jön ki, mint a nyomatékcsúcs 2000-2500 fordulat közötti tartományában. Ezt konkrét példával kellene megnézni, szúrj be egy turbódízel nyomaték és teljesítménygörbét, elemezhetjük.