Nyomaték szempontjábol mindenképpen gyenge a benzines (ugyanazon térfogatnál úgy 50%-ot ver oda neki egy diesel), ráadásul a fordulatszámtartomány vége felé éri azt el, míg egy mai normális dízel a teljes nyomatékának döntõ részét már 1500-as fordulat körül leadja. Ebbõl következik hogy a legtöbb diesellel akár 3.-ban is el lehet indulni majdnem alapjárattal, míg egy bezines elsõben is lefullad ha nem forgatják kicsit. Egy diesel tehát majdnem alapjáratról is lõ, míg egy benzinesnél meg kell várni hogy felpörögjön. Nem véletlen hogy ahová erõs és tartós motor kell (teherautók pl., ahol nagyon nem jó ha csak 5ezres fordulat felett tudja magát vonszolni), mindenhol dízelt használnak. Asszem normális ember nem is nagyon merné kijelenteni hogy alacsony fordulaton jobb egy benzines.
Azonfelül folyamatosan hátrányként hozod fel hogy a dízelek nem forognak annyit mint egy benzines. Könyörgöm, francért, ha egyszer két külön motor, és a dízel is ugyanúgy megy/ugyanannyit gyorsul ugyanazokban a sebességi fokozatokban? Oké, egy benzines autótulaj mondhatja hogy szar dízel, nem forog - akkor viszont a dízeles is mondhatja hogy szar benzines, szét kell forgatni hogy menjen. Az éremnek két oldala van. Meghát egyébként is lógtok egy olyan 100 lovas, benzines, 1200kg körüli átlagautóval, ami 7 másodpercnél rövidebb idõ alatt van 100-on. Ha annyival jobb a benzines akkor biztosan nem okoz gondot mondani pár típust nem?:)