Tévedsz, nem negatívum az, hogy nem forog. Csak éppen pont ez kompenzálja a marhanagy nyomatékát. Nem fog semmivel sem jobban menni, mint a benzines, mert annak meg van fordulatszámtartománya. És nem 1000-res tartományban fogja a csúcsnyomatékát leadni, körülötte meg semennyit szinte, hanem a teljes tartományban rendelkezésre áll legalább a csúcsnyomaték 90%-a. És ez a különbség, ami kompenzálja a két teljesítményt.
Az meg elég nagy baromság, hogy alapjáratról jobban elindul a dízel. Nézz meg egy nyomatékgörbét két fajta autóról. A dízelnek hiába lesz 400nm csúcsnyomatéka, alapjáraton ad neked 30-at, 2000-3000-ig csúcsot, aztán 4500-ig megint lemegy a béka segge alá. A benzinesnek meg legyen 150nm-e, ad neked 60-at alapjáraton, és utána 1500-7000-ig megvan végig legalább 130nm. (saccra) De ebbõl most legyen elég annyi, hogy alapjáraton a benzinesnek nagyobb a nyomatéka. A váltója meg hosszabb 1-esben. Ennyi. A dízel is, meg a benzines is ugyanúgy fog neked elindulni alapjáratról, mindamellett, hogy a dízel ecu még meg is emeli majd neked az alapjáratot 1200 köré, ahol már elég a nyomatéka. A benzines meg nem, mert nem szempont vele ez az üzemmód.
De próbálj ki mást. Fogj egy benzienst, és 5-ben ereszd le alapjáratra. Majd gyorsíts ki. Fel fog gyorsulni 30-ról is, mégha nem is erõbõl. A dízel meg szépen elkezd neked fulladozni már 50-nel is. De ezen eleve baromság vitatkozni, mert nem üzemszerû körülmény. Egyszerûen csak annyit mutat, hogy melyik erõsebb alapjáraton.