Hányszor még? Adott A halmaz és B halmaz. Az A halmaz a PC-s konfigok összes variációja (amire egy játékprogramfejlesztõnek fel kell készülnie). B halmaz a komolyabb inkompatibilitások esetei. B halmaz része az A halmaznak. Mi BiroAndrassal az A-ról beszéltünk, és õ mellékesen megemlítette a B-t is (mellesleg tévesen, mivel tagadta, hogy vannak [komoly] inkompatibilitások, pedig vannak, lásd pl. shaderverziók).
Egy játékprogramnál nagyon is oda kell figyelni a sebességre. Az fps lehet kevesebb (bár egy bizonyos szint alatt játszhatatlan lesz, ezért nem lehet piacra dobni olyan játékot, ami mindenen játszahatatlan, kivéve a legcsúcsabb hw-t), de pl. érdekes lenne, ha egy lassabb procin szétesne a vezérlés, végzetesen lelassulna a fizika, vagy épp "butább" lenne az AI, stb. Talán inkább neked kellene megkérdezned egy jétékprogramozót ezekrõl a dolgokról.
Swap: egyszer próbálj már meg mondjuk 256MB ramon játszani egy olyan játékkal, aminek jóval több kell. Az állandó swappolás miatt annyira leeshet az fps, hogy teljesen játszhatatlan lesz. És még mindig a konfig-variációknál tartunk, te keverted ide a kompatibilitást. Bár, itt már végülis az is kimondható, hogy gyakorlatikag nem kompatibilis egy túl kevés rammal rendelkezõ konfig azzal a játékkal, hiszen használhatatlan lesz.