Az eredeti XCOM körökre osztott stratégia: levezényled a saját körödet, majd az ellenfél az övég és ismét te jösz...
Az újabbak real-time mennek (mozogsz a pályán, az ellenfél is, majd valahol találkoztok). Beállítható, hogy ha valamelyik karaktered ellenfelet észlel, megáll minden és nem megy tovább, míg nem döntesz.
Meg beállítható az is, hogy a klasszikus, körökre osztott stílus legyen.
Egyik sem "könnyebb" vagy "nehezebb", Más játék stílust igényel...
A real-time kicsit nehezebb, mert könnyû elnézni valamit és ha nem veszed idõben észre, akkor elhullik a fél csapatod. A körökre osztott meg inkább a sakkra hasonlít. Nem tudhatod, hogy amikor beállítod a körödet, hol lesz az ellenfél...
Egyébként az ilyen körökre osztott cuccban a legjobb (szerintem) a Command Mission sorozat (2. VH, csaták). Beállítod, hogy a következõ körben (1 percben) melyik egységed mit tegyen, majd a gép a saját lépéseit és megnézed "videón", hogy mi történik. Aztán leáll minden az új helyzetnek megfelelõen és újra beállíhatod a következõ percre a prancsokat...