Én is hosszú évek távlatából tudok róla beszélni, de a minap akadt a kezembe a CD-je, hát gondoltam nosztalgia ezerrel.
Tudom, hogy korszakalkotó volt az X-com elsõ és második része, viszont nekem kezelhetõség és játszhatóság szempontjából a harmadik rész jött be. :)
Tanács, ha valakit érdekel:
A pénz és a tapasztalat nagyon fontos a játék elsõ és középsõ szakaszában. Mivel az elején még bõven rá vagyunk szorulva a város támogatására és hetenkénti appanázst kapunk, néha az akciók hevében észrevesszük, hogy se pénz, se lõszer se semmi. Ezért azt javaslom mindenkinek, aki még hajlandó leülni eme klasszikus darab elé, hogy játéka elején fõleg az elsõ hetekben, amennyiben lehetséges és akarja, hogy inditson számos "hostile" akciókat.
Mivel ilyenkor csak egy "társaság" áll velünk hasonló "szimpatikus" pozicíóban (Cult of Sirius), õket részesítsük kimagasló figyelmünkkel. Ha sikeres az akció, márpedig miért ne :), akkor számos fegyver és egyébb alkatrészeket tudunk "rabolni" amit a "vásárlás" opcióban értékesíteni tudunk, így szerezve többlet pénzt és katonáinknak tapasztalatot a sikeres akciók után.
Másik, hogy beszéljek még a játékról, a vége felé, mikor már saját gyárunk lát el mindennel, a fegyverektõl a jármûvekig, és jóformán csak eladunk a városnak, elgondolkodtató kísértés, hogy azok a vállalatokat , akik néha nem értékelték, hogy UFO vadászat közben lekaptuk egy két épületüket,alkalmazva egy-egy "baráti" látogatás hogy közben "elbeszélgessünk velük". Elönyt is kovácsolhatunk ebból, mivel nem mindig jutunk el minden épületbe UFO vadászat sorûn, így hathatós információt szerezhetünk az egyes épületek és helyszínek felépítésérõl, illetve azok elhelyezkedésérõl.
Persze nem kell aggódni, abból a cuccból amit ilyenkor szerzünk, és eladva pénzt, bõven kivásárolhatóak a vállalatok "békeszerzõdése" a hostile akciónk után.
Ha valakit még érdekel a játék szívesen várom észrevételeit vagy jó tanácsait.