" "Aha, csak épp "lassan" is megvan egytízezred mp alatt."
Az rettenetesen lassú. Az adattal végzett mûvelet nanosec nagyságrendû."
Igen, és 100000 x 10^-9 = 0,0001. A 100000 mûvelet van meg egytízezred mp alatt.
"A cikkben leírják szépen, hogy mi a probléma. Nagyon sokat számítanak ám ezek a dolgok az ilyen típusú feladatoknál."
(Gondolom, a másik topikban általad linkelt cikkrõl beszélsz.)
Nos, igen, leírják, és jól el is túlozzák.
"Igen, de az a plusz teljesítmény nagyrészt elveszik."
Dehogy veszik el a nagy része, ne beszélj már zöldségeket.
"Megint személyeskedsz érvelés helyett."
Hol van itt személyeskedés? Úgy véled, minden játékot ismertél talán, és sértés azt mondani, hogy nem?
"Nem lehettek oylan összetett játékok, mivel nem volt elég erõforrás hozzá"
Önigazoló érv... Hát ez az, hogy 10-20 MHz-bõl is sokat ki lehet hozni.
"és egyébként is a komplexitás jelentõs része a 3D világból adódik. Az AI munkáját is drasztikusan megnehezíti a komplexebb környezet."
Én is 3D-rõl beszélek. Az, hogy sokkal több a poligon, nem feltétlenül növeli annyival a komplexitást, csak a proci (és a GPU) terhelését.
"És ott van még pl. az útkeresés. Négyzetrácsos térképen azonos (1 négyzetnyi) méretû egységekkel, nagyságrendekkel egyszerûbb, mint 3D poligonos világban különféle méretû egységekkel. Ráadásul itt a jármûvek ív mentén kanyarodnak, és ki is kell hogy kerüljék egymást."
Én sem ilyen egyszerû táblás játékokról beszélek. Mellesleg az útkeresés ma sem "mm-es" pontosságú. Bár attól függ, hogy csinálják. Ha távolságokat mérnek, akkor oly mindegy, hogy egy nagyobb vagy egy kisebb poligont metsz a próbált iránysugár.
Mellesleg komolyabb géphez több poligon, és ezzel némileg több ilyen távolságmérési (vagy egyéb) lépés dukál, ez nem csoda. De itt az intelligencia intelligensségérõl van szó.
"Attól is függ, hogy melyik játék (pl. nézd meg a Black&White-ot). A többség sajnos tényleg elég buta (de régen még butábbak voltak)."
Azért buta a többség, mert lusták (ohh, bocs, nincs elég idejük) jobbat csinálni. De ebbõl nem következik, hogy régebben még butábbak voltak.
"És messze nem biztos, hogy kevés ilyen lesz. Pl. a gráf algoritmusok gyakran ilyenek (AI, útkeresés)."
Egy játék esetén hol kell sokmilliónyi hozzáférés ilyenekben? Szerintem ott létrehozhatók pártíz KB-os adatmezõk, amik szépen elférnek egy SPE local ramjában. (Ja, arról még nem is beszéltünk, hogy valószínûleg egy SPE láthatja a többi ramját is, csak az azokhoz való hozzáférés lassabb - de még mindig épp elég gyors -, mint a sajátjához.)