"Te olvasol is néha, vagy csak hányod a szavakat?"
Ezt én is kérdezhetném tõled.
"Ismétlem: én is 3D-rõl beszéltem, csak nem csillió poligonnal."
Ismétlem : nem a grafikáról beszélek, hanem a 3D környezetrõl.
"Egy ilyen négyzetrácsos tábla beférhet akár 1-2 SPE ramjába is."
Sajnos nem. Még maga a térkép talán, de a keresés maga is jó sok memóriát igényel.
"Igen, a legtöbb régi játékban nem volt AI, de mint írtam, voltak kivételek."
Lényeg : Régi átlag játék sokkal AI-ja egyszerûbb (vagy nincs is), mint mai átlag játék.
"Hányszor fogjuk ezt is még újraiterálni?"
Ahányszor még megpróbálod kimagyarázni, hogy de mégsem úgy van.
"Sokmilliónyi? (Frémenként!?)"
Igen.
"És amúgy mihez kell milliós elemszámú gráf?"
Nem kell millió ahhoz, hogy 256K RAM elfogyjon. A gráf pontjai általában 1 Byte-nál jóval nagyobbak. Nálunk pl. most épp 44Byte (igaz, ennek fele csak a számolások gyorsítása miatt van tárolva).
"Mást is egy ciklus alatt csinál, csak annyi, hogy nem sok adattal egyszerre."
Az, hogy "nem sok adattal egyszerre" máris azt jelenti, hogy a téynleges teljesítmény töredéke az elméleti maximumnak.
"Aha, hát persze, ha nem 50GB/s a hozzáférés, csak 25GB/s, akkor összedõl a világ..."