"Nem ez a lényeg, hanem hogy aki X2-t vesz, annak nem fognak gyengébben futni az 1 szálú játékok. Tehát a 2 mag kihasználása nem égetõ kényszer, hanem egy lehetõség."
-- Na de hát most írom, hogy az olcsóbb X2-k magonkénti órajele kevesebb, mint egy nálánál olcsóbb csúcs-egymagosé! (Ha a túlhúzást is beszámítjuk, akkor is igaz, mert egy dual-core általában nem húzható annyira, mint az egymagos társa.)
"Az is csinálja persze, de nem varázsló. Csak abból tud dolgozni, amit a programozó odaad neki. Ha a cache-gyilkos kódot írsz, azzal nem tud mit kezdeni. Nem tudja helyetted eldönteni, hogy a float-tal double-lal, vagy int-tel lesz gyorsabb az algoritmusod. Meg még csomó ilyen apróság van, ami nagyon tudja befolyásolni a futás sebességét. De még a magasabb szintû algoritmusok és adatszerkezetek is számíthatnak."
-- Épp ezért írtam, hogy ilyen dologra azért oda kell figyelni.
"PC-n is célszerû lineárisan olvasni a memóriát, de a konzolokon ez sokkal fontosabb. Emiatt pl. a lineáris keresés néha gyorsabb lehet a binárisnál.
A konzol CPU-k speciális felépítése miatt sokkal több ilyen dologra kell figyelni, és sokkal többet számítanak. Ezek megtanulása idõbe telik. És akkor még nem is beszéltünk az SPE-krõl, amiket alapvetõen másképp kell programozni."
-- Egy igazán jó programozó hamar megtanulja ezeket.
"Persze, hiszen még ki se jött a Vista. De már fél éve volt (béta) driver rengeteg hardverhez."
-- De itt az XP-rõl volt szó. Arra írtad, hogy a 64 bitesre is van elég driver, pedig nincs.
"Nyílván ami a rendszerbe belepiszkál (pl Daemon Tools). De ezek nem a 32-64 bittõl függenek. És nyílván lesz majd áj verziójuk.
Sajnos nem volt idõm komolyabban tesztelni a kompatibilitást, de az a pár progi, amit elindítottam gond nélkül ment. Az MS eddig nagyon komolyan vette a kompatibilitást, úgyhogy nem aggódom."
-- Én jópár programról hallottam, ami nem ment rendesen. Úgyhogy pár dolog mégiscsak megváltozhatott. És a hírek szerint a 32 és 64 bites Vista között is lesz pár alapvetõ különbség.