"Pontosan errõl beszélek. Régen nem volt, ma van -> nagyobb komplexitás."
-- A poligonszámot én nem sorolnám a komplexitásba. Esetleg ha minden poligonnak jelentõsége van a játékban, a játékmenet szempontjából, de ilyen nem nagyon van.
"Te említetted a Z80-at."
-- ZX80/81-et. Ezek gépek voltak, valami pár k-s rammal.
"Erre mondtam, hogy akkoriban sokkal kevesebb adattal dolgoztak, így nem meglepõ, hogy elboldogult kevés memóriával is.
Érdekes, hogy mennyit idézik BG mondását, miszerint 640K legyen elég mindenkinek. Ehhez képest most arról akarsz meggyõzni, hogy 256K elég mindenre."
-- Természetesen nem mindenre, de azért nem olyan kevés az, ha okosan használják. Nyilván jobb lenne 1GB közös ram 50GB/s-sel, "0" késleltetéssel, de az ma még elérhetetlen.
"Értelmes összehasonlítást csak akkor kapsz, ha az átlagot az átlaggal hasonlítod, vagy a kivételt a kivétellel."
-- No és miért ne lehetne megemlíteni pár régi kivételt a mai átlaghoz képest?
"Ez rád is vonatkozik."
-- Én igyekszem figyelni.
"FPS-nél vagy szimulátornál lehet kevés. Bár engem nem zavar annyira.
Viszont RTS-nél bõven elég ennyi."
-- Engem bárhol zavar a 20-30fps. Az egyszerûen nem folyamatos, hanem darabos, így nem természetes, rossz a szemnek.
"Ezt mondom én is. Adott a SIMD környezet és adott a nem SIMD feladat. Az eredmény kihasználatlan gflops-ok tömege."
-- Ha mindenáron egy SPE-vel akarjuk csinálni. (Bár ha más dolga úgysincs, akkor mindegy.) És nem egy PPE szál.
"Nos ezzel csupán átlagosan tudod csökkenteni a késleltetés hatását. Az adott feladat, ami vár a memóriára nem lesz gyorsabb."
-- Ilyen nyilvánvalóságokat minek írsz le, amikor éppen ebbõl indultunk ki? Nos, ha több feladatod van, amiket így is-úgy is végre kell hajtanod, akkor mindegy, hogy gyorsan és egymás után, vagy egyenként kicsit lassabban, de párhuzamosan hajtódnak végre.
"Egyébként pont az in-order mûködés miatt nincs meg az a párhuzamosítás ami máshol ezt megoldaná. Más szálak végrehajtása szintén segít, de csak ha vannak."
-- Ezzel meg mit akarsz mondani? Itt alapvetõen több szálról van szó. Miért ne lenne több szál? Oké, a motorok ma még egyszálasak (de mint szó volt róla ezen ideje változtani, pc-n is), de van ott még más feladat is bõven (GPU driver, hangeffektek, stb.).