"Ezek közül a Mercenary-t ismerem. A játékmenete valóban nagyon komplex volt, de nem errõl beszéltem. Sajnos manapság nem a játékmenetre gyúrnak, hanem grafikára."
-- Én viszont a lényegi játékmenet összetettségérõl beszéltem, és hogy ahhoz önmagában nem kell olyan sok kakaó. Nem hogy egy PPE, egy 6502-es is sokmindenre elég volt. Most az, hogy a játékban részt vevõ elemek hány poligonból állnak, és más efféle egy másik része a dolognak. És itt jött az, hogy utóbbiak kezelésébe az SPE-k is nagyban besegítenek.
"A komplexitás a megvalósítás részleteiben van. A világot realisztikussá és élõvé tenni iszonyat sok munka."
-- Nyilván. Egy város kvázi-élethû szimulációja már minden szempontból nagyon komplex dolog. De a legtöbb játékban nincs erre szükség.
"De hogy tisztázzuk : arról akarsz meggyõzni, hogy régen kevesebb ember, kevesebb idõ alatt, nagyságrenddekkel gyengébb gépekre ugyanolyan komplex játékokat készített?"
-- Nem egészen. Egyrészt nem ugyanolyan, de nem is annyival egyszerûbbet (adott kivételes esetben, a legtöbb játék persze viszonylag egyszerû volt, bár néha elég cseles technikai megoldásokkal ekkor is, éppen a kis teljesítmény miatt), másrészt nem minden szempontból.