"A kompromisszum az, hogy nem használják ki az új cucc minden képességét elsõre."
-- Az egy másik kompromisszum, ne keverjük már össze-vissza a dolgokat.
"Tényleg nem érted, vagy csak nem akarod érteni?"
-- Értem, amit mondasz, csak nem értek vele egyet, fel tudod ezt fogni?
"Azért nem tetszik neki, mert a gyakorlatban messze nem olyan erõs, mint amilyennek reklámozták, és ráadásul nehéz programozni."
-- A GFLOPS-t reklámozták, és megfelelõen optimális esetben ki is lehet hozni. Ez tény. Továbbá az általános teljesítménye sem olyan rossz, mint hiszed. (Lásd errõl köv. hosszászólásom.) Az tény, hogy nehezebb programozni, de valamit valamiért.
"Ezt most komolyan nem értem. Kifogytál az értelmes válaszokból?"
-- Mert egy felesleges és értelmetlen mondatodat visszautasítottam?
"Nem hülyék, csak olcsó konzol chip-et kellet építeniük."
-- Ez jó nagy tévedés.
"És nincs vele akkora gond, csak éppen az messze nem igaz, hogy 20-30-szoros teljesítménye lenne egy PC-hez képest."
-- FLOPS-ban nagyon is igaz, mást nem állított senki. Amúgy sávszélességben is eléggé odaver.
"Viszont meg kell tanulni programiozni, ami idõbe telik. Ezek miatt a PS3-as játékok nem fogják úgy megelõzn a PC-seket, mint ahogy azt sokan várják."
-- Mondja egy ellenérdekelt, PC-s játékfejlesztõ cég munkatársa...
"Mire elkezdik rendesen kihasználni a cell-t, addigra elterjednek a 4 magos x86 procik, amik már bõven versenyképesek lesznek (pláne fizikai gyorsítóval támogatva)."
-- Zöldség, már bocs. Hol van egy 4-magos x86 FLOPS-ban még a Celltõl, nem beszélve a szûkös sávszélességrõl? A Physix meg elbújhat a Cell mellett.
"Nem lustaság, hanem idõ és pénz."
-- Egy belevaló PS3-as játék sokszorosan visszahozza. Befektetés - nyereség.
"A fejlesztõk reakcióit látva én ebben nem hiszek."
-- Egyelõre 1db fejlesztõ. Mindjárt én is írok egyet, kicsit más a véleménye.
"Nem érted. Úgy csinálsz, mintha még sose dolgoztál volna határidõre.
Nekem is ugyanaz a munkám és a hobbim, mégis egész másképp állok hozzá. Kísérletezni otthon szeretek, veszélytelenül, határidõk nélkül. A munkát gyorsan és biztonságosan kell elvégezni. Ráadásul nem én választom meg, hogy mit és mikorra kell csinálni."
-- Ez akkor van, ha kissé idióta a fõnök, és nem képes felmérni a végeredmény nagyságát, és az ahhoz szükséges befektetést. Találkoztam ilyenekkel, gyorsan le is léptem. Jobb helyeken nem diktatúra van (legalábbis a fõ fejlesztõk felé), hanem én mondom meg, mihez mennyi idõ kell, vagy a fõnök eleve tisztában van vele. (Köv. hozzászólásomban mutatok egy céget, ahol kicsit értelmesebben állnak hozzá.)
"Mintha valami kompromisszumokról beszéltél volna az elõbb. Itt pontosan errõl van szó. Ha én játékot akarok fejleszteni, nem feltétlen a nyers teljesítmény a legfontosabb szempont."
-- Nyilván más is számít. Pl. hogy mekkora bevételre lehet számítani egy ütõs játékkal... A PS3 egy kicsit más pálya, mint a PC, ne felejtsd el.
"Mondj valami olyat, amit nem lehet megcsinálni egy X2-vel és egy extra GPU-val."
-- Nos ez is max. csak fele teljesítmény GFLOPS-ban, ráadásul kötöttebb és nehézkesebb is. És a másik, amit szintén mindig elfelejtesz: PS3-nál default adott, PC-nél egyeseknek van kategória.
"Egy jobb GPU flops-ban veri a cell-t."
-- Relatíve szabadon felhasználható FLOPS-ban? Nagy tévedés, nézz utána. A GF 6800 tud elméletileg (és itt igazán elméletileg, mert sok a kötöttség, pl. nincsenek regiszterek, stb. stb., lásd gpgpu.org) 63 GFLOPS-t. A Cell 200-nál is többet.
"Másrészt egész jó fizikát lehet csinálni már egy átlagos egymagos CPU telejsítményének kis részével is. Szeritnem egy GPU teljesítménye bõven elég egyelõre. Még azzal se tudnánk mit kezdeni jelenleg."
-- Nagyot fogsz majd nézni, ha meglátod, mi az igazi "fizika"... :)
"Látod, errõl beszéltem, amikor azt mondtam, hogy a flops önmagában nem sokat ér."
-- Nem, te nem csak azt mondtad, hanem azt, hogy alig valamire lehet azt használni. Pedig lehetni lehet sokmindenre.
"Most hirtelen nehéz lett programozni a GPU-kat? Eddig pont az ellenkezõjérõl akartál meggyõzni."
-- Ez nem így van, kevesed a dolgokat. Nem arról beszéltem, hogy milyen nehéz vagy könnyû, hanem hogy sokmindenre használható. Az egy másik kérdés, mennyire nehezen és hatékonyan. Ugye érted a különbséget?
"De azzal már nincs szívás, így simán használhatják."
-- Csak úgy, mint PS3-on. De itt nem fognak itt megállni, mert egy GPU nem-grafikai felhasználásánál még mindig sokkal könnyebben használható a Cell, és ott áll a kihasználandó erõ mindenki gépében.
"A kettõ általában üti egymást."
-- Azok nem is fognak pénzt keresni a PS3-mal... Mások meg fognak.