"Nem teljesen nyílvánvaló, hogy mirõl beszélek? Értelem szerûen nem arról az esetrõl, amit meg lehet oldani. Hogy te közben mirõl beszéltél, arra már rég nem emlékszem, de nem is érdekes, mert én arról az esetról bezsélek (szeritnem elsõre is ezt írtam), amikor nem lehet elõre tudni, hogy milyen adatra lesz szükség. Tipikusan ilyen probléma a gráfban keresés (pl. A* algoritmus)."
-- Na hát ez az, amit a 3. kategóriába soroltunk: ami tényleg terhelõ, de csak egy részfeladat.
"Látod, már megint teljesen másról beszélsz."
-- Nem, én az elején ezt próbáltam írni neked, és te kezdtél másról beszélni.
"Érdekes, a tervezõk is azt mondták, hogy kompromisszumokat kötöttek."
-- De te azt mondod, hogy túl sokat, és az nem igaz.
"Dehogynem. Egy kétmagos x86 proci általános feladatoknál megeszi reggelire a cell-t."
-- Nem baj, nem adatbáziskezelés és szövegszerkesztés fog futni általában rajta. Amennyit másra tudnia kell ebbõl, azt tudja.
"Számítási feladatoknál megy egy jobb GPU elég (jobb-e vagy rosszabb, mitn a cell, az majd a gyakorlatban kiderül)."
-- Érdekes, eddig valahogy értetted, hogy az elméleti FLOPS nem minden, elfelejtetted? És egy GPU-t jóval nehezebb is ilyesmire használni.
"A múltkor még te gyõzködtél, hogy nem sokkal nehezebb programozni, mint egy x86-ot."
-- Nagyon rosszul emlékszel, mert nem errõl gyõzködtelek. Az általam linkelt doksikban is ott volt, hogy kötöttebb és nehézkesebb a dolog. Én arról gyõzködtelek, hogy egyátalán megoldható.
"Nem, mert még ha saját kódot írnak, akkor is csak a fizikát kell átírni, nem az egész játékot."
-- Itt még ez sem egyszerû: lásd ATI jövõre igéri a saját GPU alapú fizikáját. Nvidiának is jó egy évbe került. Ehhez képest Cellre sokkal gyorsabban elkészült a Physix SPE-s változata. És ugye épp te beszélsz arról, hogy az idõ pénz. Ezt is elfelejted ilyenkor?
"Akkor meg pláne nem éri meg."
-- Ó, te csak tudod, mindenkinél jobban, ugyi?
"Nekem az a bajom, hogy a cell multimédiás teljesítményén kívül mindenben nagyon korlátozott erõforrásokkal rendelkezik (az ár és hõtermelés miatt)."
-- Nem annyira, mint képzeled. Érveket, tényeket lásd alább. Nem vagy képes megjegyezni az új adatokat, tényeket?
"Pl. HD felbontásnál csak a textúrák megeszik a memória nagy részét."
-- Állítólag több PC-s játék 256MB vramos és 512MB vramos változatai között nagy felbontásban is alig lászik különbség...
"És mivel a csúcsszuper grafikával reklámozták a PS3-at, azt muszály produkálni is. Szóval attól félek, hogy egyszerûen nem marad erõforrás magára a játékra."
-- Ezt úgy írod, mintha nem tudnál róla, vagy elfelejtetted volna, hogy a PS3-ban is van egy GPU is, nem is akármilyen.
"Meg lehet nézni pl. a GTA-t, aminél a játékélményre koncentráltak. Bár jól sikerült, azért látszik rajta, hogy milyen gondokkal küszködtek a fejlesztõk. Például a többi autót csak akkor kezeli, ha látod õket, és nincsennek túl messze. És a San Andreasban a kocsikat vezetõ AI-knak olyan kevés erõforrás jut, hogy állandóan egymásnak mennek. És PS2-n állítólag sokkal kisebb a látótávolság is, mint PC-n. Igaz, a PS2 már öreg, de hasonló korlátok a PS3-nál is vannak. A memóriája pl. már most kicsi egy PC-hez képest."
-- Vannak elvi hasonlóságok, de azért erre ne vegyél mérget.
" "PS3-ra sok egyedi fejlesztés lesz, ami szinte a 0-ról írnak meg."
Az nem lesz hamar készen."
-- Ha esetleg megnézted volna a linkelt interjút (ezért esik nehezemre bármit linkelni neked már), láthattad, hogy a legfõbb kulcs az adatok olyan szervezése, ami optimális a Cellnek. A többi már szinte gyerekjáték. Tehát többet ésszel, mint erõvel (és idõvel).