"Érdekes, eddig valahogy értetted, hogy az elméleti FLOPS nem minden, elfelejtetted?"
Olvasd el jobban. Azt írtam, hogy a GPU is elég jól számol, de majd cask a gyakorlatban derül ki, hogy jobb-e vagy rosszabb, mint a cell.
Nem is a konkrét flops érdekes (nem is mondtam ilyet), hanem az, hogy a GPU fizikát sokkal jobban számol, mint a CPU. Sõt, már az is segítség, hogy nem a CPU-nak kell számolni.
"És egy GPU-t jóval nehezebb is ilyesmire használni."
Nem tudom mennyire nehéz, de szerintem sokkal könnyebb a fizika legalább egy részét átírni rá, mint az egész játékot cell-re. És az ATI megírja helyettünk (bár mi inkább sajátot fogunk használni).
"gyõzködtelek, hogy egyátalán megoldható."
Én nem így emlékszem, de mindegy. A megoldhatóságában sose kételkedtem, csak az általános számítási feladatok hatékonyságában. Itt viszont egész konkrétan fizikáról van szó, amit már akkor biztosan tudtunk, hogy meg lehet csinálni.
"Itt még ez sem egyszerû: lásd ATI jövõre igéri a saját GPU alapú fizikáját."
Ég tudja, hogy a PS3 végülis mikor jön ki, szóval nem olyan nagy az a hátrány.
Egyébként az ATI nem csak fizikát ígér, hanem teljes SDK-t.
"Ehhez képest Cellre sokkal gyorsabban elkészült a Physix SPE-s változata."
MIvel ott már egy hasonló chip-re meg volt írva, gondolom nem volt nagy ügy portolni. Az ATI-nak viszont nulláról kell kezdenie, és valószínûleg elõbb SDK-t írnak, és utánna azzal fizikát.
"És ugye épp te beszélsz arról, hogy az idõ pénz."
PC-n nem érdekes, mert egyelõre ott van a második mag, amivel lehet játszani.
És csak a fizikáról van szó, ami most még nem létszükséglet, hanem extra fícsör. Cell-en viszont az egész játékról van szó. Ráadásul PS3-nál elvárja a játékos, hogy a reklámozott csúcsszuper teljesítményt kapja, míg PC-n a fokozatos fejlõdés a megsziokott.
"Nem vagy képes megjegyezni az új adatokat, tényeket?"
Dehogynem. Pont ezekrõl beszélek.
"Állítólag több PC-s játék 256MB vramos és 512MB vramos változatai között nagy felbontásban is alig lászik különbség..."
PS3-on a 256 mega textúra is épp elég sok, 512 már lehetetlen. És egyébként ezeket a teszteket rendes HD felbontásban végezték? Mert ha 17 colos 1280-as TFT-n, akkor természetes, hogy nincs különbség. Meg ugye attól is függ, hogy a plusz memóriát mire ahsználják. Ha arra, hogy kevésbbé tömörítenek, vagy több textúrát tartanak a memóriában egyszerre, akkor attól csak gyorsabb lesz a játék, nem szebb.
"Ezt úgy írod, mintha nem tudnál róla, vagy elfelejtetted volna, hogy a PS3-ban is van egy GPU is, nem is akármilyen."
Én úgy tudom, hogy a mai csúcs kártyák már verik. Másrészt a grafika nem csak a GPU-n múlik. Például meg kell azt táplálni adattal is, ami CPU-t igényel. És ha jól rémlik, a GPU is ugyanazt a memóriát használja, ugyanazon a buszon keresztül, mint a CPU.
"Ha esetleg megnézted volna a linkelt interjút"
Képzeld, elolvastam az égeszet. Én szoktam ilyet is ám.
"a legfõbb kulcs az adatok olyan szervezése, ami optimális a Cellnek."
Igen. Pont ezért kell nulláról újraírni mindent. Ráadásul a megfelelõ adatszerkezetek, és algoritmusok még nincsennek kitalálva, így a tervezési fázis hosszabb s nehezebb. Sõt, nem lehet a CPU-t olyan absztrakt módon kezelni, mint PC-n, mivel nincs benne az eszt lehetõvé tevõ logika, és vannak egyéb sajátságok is. PC-n gyakorlatilag csak a cache-re kell figyelni, és ezt már megszokták a programozók az elmúlt években. A Cell esetén mindez sokkal komplikáltabb. Amellett, hogy 8 procit kell programozni, mág a cache kezelést is neked kell megírni (ami lehet könnyû és nehéz is). És bár a fordító sokat segít a kód optimalizálásban, azért kell hozzá a programozó is.