"Vehetne, van 1-2 játék, ami használja, de a videokártya-driver (legalábbis Nvidia) is profitál belõle. De itt jön az, hogy ha tényleg mindenben csak gyorsulást akar, akkor mélyen a zsebébe kell nyúlnia -> ha lassabbat vesz, sokminden lassabb lesz. Ennek akarsz te ellentmondani?"
Még mindíg baromi egyszerû a képlet: Ha nincs pénze erõsebb kétmagosra, akkor egymagosból vesz erõsebbet. Pont. Az átlag játékosnak 3000+ körüli, vagy annál is gyengébb gépe van. Az a kevés ember, aki a környezetemben X2-t vett, az mind 4200+-t vett, és annak egy magja is erõsebb a 3000+-nál. Ráadásul a legtöbb játék az átlagnál gyengébb gépeken is fut, így még egy 3800+ se kerül bajba. Ráadásul a GPU driver kihasználja a második magot is, így ellensúlyozza az esetlegesen gyengébb magokat.
Tehát, a lényeg az, hogy PC-n a multicore procik megjelenésének nincs hátránya a játékfejlesztõk szempontjából. Nem kell mindent újraírni, a régi kód mindenestõl remekül fut az új procikon is. Ezzel szemben a konzoloknál mejdnem mindent elõlrõl kell kezdeni, ay egyszerûen portolt játékok nagyon gyengén fognak futni.
"1. Ez inkább csak itthonra érvényes."
Nemrég látam egy statisztikát amit a Valve készített a saját játékosainak gépérõl. Ebbõl az derült ki, hogy az átlag játékos gépe még ennél is gyengébb.
"Csak nem azt mondod, hogy egy közepes x86 proci is elég egy mai játékra?"
Nem ezt mondom folyamatosan?
"Akkor egy ilyesmi teljesítményt nyújtó PPE-re miért mondod, hogy játékra nagyon kevés?"
A PPE nem nyújt ilyen teljesítményt, ha egyszerûen csak portoljuk rá a kódot. De lehet, hogy egyébként sem. Másrészt egy NextGen konzolról beszélünk, az ember nem azt várja tõle, hogy egy közepes PC teljesítményét hozza. Persze minden attól függ, hogy az SPE-kre mit lehet átrakni. Ha például a 3D motor nagyrészt futhat azokon, akkor már elég lehet a PPE teljesítménye. De rengeteg dolog jöhet még közbe. Pl. a 3D világhot a rendszer többi része is intenzíven használja, így a párhuzamosítás elég nehéz lesz. Meg a PPE-nek az SPE-ket is vezérelnie kell, meg ellátni adattal, meg ilyenek. Még nem tudjuk, hogy ez a gyakorlatban mennyi teljesítményt igényel.
"Nem csak hogy nem kell sietni, nincs is értelme: lassan terjed a dual-core"
azt nem mondanám, hogy nincs értelme, mert már most érdemes készülni rá, hogy a konkurenciához képest elõnyt szerezzünk, viszont sietni nem kell.
"mert jóval drágább, fõleg a gyorsabbak, holott egymagúban ugyanaz az órajel sokkal olcsóbb."
Ugye nem gondolod komolyan, hogy két magot kapsz egy áráért?
"A játékosok közül sokan, fõleg a hardcore játékosok közül."
Egyáltalán nem, csak õk azok akik teleírják a fórumokat. Különösen nem az erõs procikat húzzák, hanem a gyengéket, hogy olcsón juthassanak elegendõ teljesítményhez.
"Mondtál egy állítólagos törvényszerûséget, és egy jétékot, mint 1 példa. Mintha a többire is érvényes lenne, csak egyet említettél példának."
A törvényszerûség nem állítólagos. Ha megnézed az adatokat, láthatod, hogy a 4200+ egy magja kb. egy 3200+ szintjén van. Tehát lassabb semmiképp nem lehet rajta a játék. Az sem állítólagos, hogy a GPU driverek kihasználják a második magot, és ettõl gyorsul a játék. A példát arra mondtam, hogy akár 50% plusz teljesítményt is jelenthet a két mag egy játéknál. Azt is odaírtam, hogy más játéknál még nem néztem, tehát ez nem általános adat, hanem csak egy példa.
"Na, látod pl. PS3-on eleve SPE-t (is) használóvá tehetik a drivert, és azzal is sok lekerül a PPE válláról..."
Nem tudom pontosan mit csinál egy ilyen driver. Nem biztos, hogy teljesen átkerülhet az SPE-kre. Egyébként a DX10 jelentõsen csökkenteni fogja a CPU terhelését, és ugye ott lesz a másik mag is. Ezzáltal PC-n is felszabadul ugyanaz a plusz teljesítmény a játék számára.
"Olyan jéték, ami teljesen ki tudná használni, még nincs is, így nincs mit teljesen újraírni. Ezek teljesen új, és egyben új típusú játékok lesznek."
Tehát a meglevõ kód kuka, és újat kell írni. Errõl beszélek.