"Érdekes, szerinted Jézus is halálbüntetést hajtana végre egy gyilkoson? (Az eröszak eröszakot szül!)"
Nos, ez nehéz kérdés volt, nem is tudtam kapásból megválaszolni, töprengtem rajta.
Ügyes húzás Jézuson számon kérni azokat az elveket, amelyeket hirdet: megbocsátás, szeretet...
Azonban, ne feledd, hogy:
1. Jézus a kapzsi kereskedõket ostorral hajtotta el a Templom környékérõl, tehát ha kellett, tudott erõszakot alkalmazni.
2. A Jelenések Könyvében Szent János apostol, a végítélet ábrázolásakor nagyon világosan leírja, hogy Jézus már nem mint megváltó lép fel (egyszer már megtette), hanem mint bíró: a jókat megjutalmazza, a gonoszokat megbünteti.
ez logikus is. Gondolj bele, mi lenne, ha a fizetés napján te, aki agyondolgoztad magad, nem kapnál semmit, a lógós, lusta pedig megkapná a te béredet?
Szóval, a tanítás lányege itt az, hogy neked, mint teremtménynek szabad akaratod van, dönthetsz, hogy a jó, vagy a rossz utat választod. Persze, életed során sok minden elõfordulhat, akár bûnbe is eshetsz, de a földi pályád befutása után már nincs visszaút, nincs köntörfalazás, mindenki megkapja jutalmát, érdemei szerint. Nekem nagy a gyanúm, hogy itt a kereszténység az egyiptomiak hitét vette át. Gyönyörû falfestményeket lehet látni, amelyeken, ha jól emlékszem, Anubisz (macskaisten?), mérlegre teszi a holtak lelkeit, és ki-ki megkapja azt, ami jár neki. A különbség annyi, hogy nem kell várni a végítélet napját, a halálod után rögvest eldõlnek a dolgok.
Most magától adódik a kérdés, hogy pld. a Sátán lehet-e bûnbánó?
Itt nem olyan könnyû kikászálódni a labirintusból, de próbáljuk meg.
Sátánáel azért lett Sátán, mert fellázadt Isten ellen. Õ lett az elkárhozott, a gonosz lélek. No, helyben is vagyunk. Bûnt megbánni, és ezzel megbocsátást nyerni csak ember tud. Amikor a lélek állapotáról beszélünk, ott már nincs kettõsség, nincsenek alternatívák, nincs szabad akarat, mert nincs egyén, mert a lélek része a Nagy Léleknek. Ha jó, akkor Istennek, ha rossz, akkor a Sátánnak.
(Persze, még mindig van logikai hiba az okfejtésemben, mert Sátánáel lázadása nincs megmagyarázva. Ugyanis, ha õ kezdetben lélek volt, test nélkül, akkor elvileg egynek kellett lennie Istennel. Akkor neki mégiscsak volt választása? Bevallom, ezt én sem értem. Talán Brown Dani ezt is meg tudná magyarázni :-)