AZ RFID nem csak arról szól, hogy kifürkésszék a fogyasztói szokásokat, az ment már eddig is! Csupán az rfid alapján nem fogják tudni,hogy te azonos vagy önamagaddal! Ha nagyon akarták eddig is tudták mérni, hogy kivagy, mivagy! Sokkal inkább tudnak következtetni egy adott termék "kapóságáról" az össz eladott menniyésg után, akciók után,stb. Az RFID-nek köszönhetõen sokminden nem fog változni ilyen téren, az RFID önmagában nem hordoz információt a vásárló attitüdjérõl, ezt ne felejtsük el, arról amirõl itt beszéltek, azt a vonalkód alapján eddig is simán be lehetett (volna) vezetni! Ha a termék el van látva vonalkód mellett/helyett chippel is , akkor annyi a különbség a kettõ között, hogy nem a Juliskának kell kimennie a polchoz, és megnézni, hogy kell e feltölteni a polcot, hanem a poc szól, hogy a minimális készletszint alá sülyedt a darabszám, és Juliska úgy megy ki, hogy viszi magával az egzakt mennyiséget az adott márkájú sörbõl!
A személyes adatok és azok lopásához nem a chippekkel elátott termékek, mint trójai ló lesz az eszköz, hanem az olyan személyes adatokat tároló azonosítok, mint útlevél vagy személyi igazolvány, ami a nagyobbik gond! Nehogy azt higyük, hogy eddig is azt vesszük, amiket akarunk! Azt veszsük, amiket a reklámok mondanak nekünk, még akkor is , ha te tudatosan mész be a boltba, akkor is valami indukálja neked, hogy te azt az egy bizonyos terméket vedd meg! Sosem véletlenül veszel meg valamit, ezt sosem feledd!Lehetne sorolni a praktikákat, akár, hogy maga az eladótér hogy van elrendezve, akár az hogy a termék hol helyezkedik el, középen - jobb - bal oldalt, fönnt-lent- középen! Ezek mind számítanak! Nem beszélve arról, hogy a reklámiparban ma már ugyanannyi pszihológus dolgozik, mint reklámszakember!