Hosszú idõ után elõször tegnap adott életjelet magáról a sokak által már réges régen eltemetett Dead Island, melyet még 2007-ben jelentett be a Call of Juarez sorozatot készítõ Techland.
Azóta semmit nem halhattunk a programról, majd tegnap megjelent egy hangulatos trailer, ma pedig rengeteg dologról le is rántotta a leplet a kiadási munkálatokat magára vállaló Deep Silver. Tömören talán úgy lehetne összefoglalni a Dead Islandot, hogy ez egy "belsõ nézetû zombi gyilkoló akció RPG" lesz.
"Mindenki képzeljen el egy Borderlands játékmenetû, Just Cause 2 szintû szigettel és Left 4 Dead zombikkal megáldott játékot, melyben a Fallout 3-hoz hasonló küldetési rendszer és a Dead Rising 2 fegyverarzenálja található meg. Mindezt a Condemned harcrendszerével" - állítják a fejlesztõk a nyilatkozatukban.
És hogy ez hogyan mûködik majd a játékban? Az elsõ beszámolók szerint nagyon is jól. A történet szerint egy turistát alakítunk, aki a paradicsomi Banoi-szigeten nyaral a csodás környezetben fekvõ Royal Palms Resort Hotelben. Itt rögtön kicsit meg is állunk, hiszen a fejlesztõk elmondása szerint négy karakter közül választhatunk majd, akik mind más és más képességekkel rendelkeznek.
Megérkezésünk estéjén el is megyünk egy nagyot bulizni, melybõl magunkhoz térve azt tapasztaljuk, hogy mindent elleptek a zombik. Az élõhalottak már szinte mindenkit megöltek, de páran még életben vannak rajtunk kívül és velük összefogva kell elmenekülni a pokoli nyaralásból. A játékosok teljes szabadságot kapnak, a sziget minden egyes centiméterét bejárhatják, felfedezhetik.
Arra nem kaptunk magyarázatot, hogy a négy fõszereplõ karakter miért immunis a zombik harapásaira (tehát nem változunk át, ahogy az a többi szereplõvel történik), de az biztos, hogy aki lõfegyverekkel akarja irtani az élõhalottakat, az csalódni fog. A fejlesztõk elmondása szerint ugyanis a sziget nem egy katonai támaszpont, így csak azzal tudunk harcolni, amit találunk. Így - a Condemnedhez és Dead Rising 2-höz hasonlóan - csövekkel, baltákkal, napernyõkkel és hasonló "halálos eszközökkel" csaphatunk szét a zombik között.
Minden egyes fegyverhasználattal javulnak a képességeink, így amely tárgyat a legtöbbet használjuk, azzal leszünk a leghatásosabbak. Sajnos ezek a fegyverek elhasználódnak, így folyamatosan pótolnunk kell majd ezeket. Ráadásul nem csak egyféle zombi támad ránk. Alapból a lassan közeledõ élõhalottak keserítik majd meg életünket, de késõbb felbukkannak gyors és különbözõ extra képességekkel bíró rémek is.
A Dead Islandban lehetõségünk lesz 4-fõs ko-opra is, ráadásul mindenki lehet mindegyik karakterrel, így az is elõfordulhat, hogy mind a négyen ugyanazzal a személlyel harcolnak - csak más színû lesz a ruhájuk. Lesznek még mellékküldetések is, melyek újabb kihívásokat tartogatnak a játékosoknak.
A Dead Island az idei év meglepetése lehet és reméljük, hogy a fejlesztõk képesek lesznek felnõni a feladathoz.