"Amerikában 1957 óta nem gyártanak kéziváltós kocsit, csak automata váltóst. Ezzel szemben itt, az öreg kontinsnensen, még mindig ezt nyomatják, orrba-szájba."
Egyrészt ez nem igaz, itt is ott is van mindkét fajta, de mivel az USA-ban minden feleségnek külön kocsi kell, és amúgy is kényelmesek, illetve a fogyasztás nem érdekli õket, ott az automata az elterjedt. Európában viszont sokkal praktikusabbak az emberek, a hatásfok is központi szerepet játszik, ezért a jól bevált, minimális fogyasztás eléréséhez ideális manuális váltókat szerelik. (hála istennek!)
" kijelzi az órát, a hõmérsékletet, átlagsebességet számít, oszt annyi." Meg vezérli a gyújtás szögét, a keverék dúsítását, a hûtõrendszert, a szivatót, a fékerõelosztást, a menetstabilizátort, a légzsákot, az ablaktörlõt, a turbófeltöltõt, a blokkolásgátlót, a kipörgésgátlót, a tempomatot, a fényszórókat, a rádiót-útinformot, a visszapillantó tükör sötétítését, a fûtést és klímaberendezést, a riasztórendszert, a motor folyamatos felügyeletét, károsanyagkibocsátását, szükség esetén szervízriasztást...
"Na jó, de ezeken kívül mit kaptunk a rómaiaktól?"
Azt a minõséget (navigációs szempontból), amit PDA-val 100eFt-ér megkapsz, megkapod 80eFt-ért beszerelve is. Kérdés hogy akarod e magaddal vinni, illetve másra is használni.