Kár, hogy mikor valamit fejlesztenek a játékban, mellette egy csomó jópofa dolgot meg elfelejtenek.
Régebben volt fáklya. Meg víz alatt is lehetett harcolni, mert volt hozzá fegyver. Illetve az állatok egy kicsit komolyabb kihívást jelentettek. Emlékszem a TR1-ben pl a krokodilok nem csak azért voltak, hogy az oszlopon állva gyorsan lelõjük õket, õk meg meg sem mozdulnak. Vagyis, 96-ban sem mozdultak meg, 2007-ben már megtehetnék.. :)
Az ellenfelek AI-je nulla, ami kihívást jelentett most a számtalan csapda, illetve az, hogy a vége felé mindent gyorsan és idõre kellett tenni, mert lejárt, leszakadt, lesüllyedt, letört minden :)
A Tomb Raider 1-ben volt néhány fickó, akivel tûzpárbajt kellett vívni, volt akivel több pályán át, s elég nehéz volt kinyírni, most ez mind kimaradt, mindössze ilyen interaktív animáció keretében kell megöljük õket. A másik dolog, mikor felgyulladtak a tüzek Midas egyik termében, eszembe jutott régen milyen jókat lehetett szívni ezekkel, mert ott ha a tûz hozzáért Larához, akkor meggyulladt, s folyamatosan ment le az életereje nulláig, ha csak nem érte víz közben.
Itt meg a tûz alig sebzett, s meg sem gyulladt Lara... hozzáteszem, szerencsére, mert ezzel a fajta mentési rendszerrel azért az durva lett volna már. Pedig a mentési rendszer biztosan megmarad, mert így szinte alig kell valamit elmentenie a játéknak, eleve beállított mentést kaphatunk csak vissza - de azért jó lenne, ha legalább a lehetõsége meglenne a régi típusú mentési rendszernek is, hogy akinek az jobban tetszik, választhassa azt is.
Amúgy maga a játékmenet így jó ahogy van, talán lehetne kevesebb frusztráló feladat, meg kicsit fura, ahogy Lara majom módjára pattog peremrõl peremre - az elsõ részben ez kicsit emberibb volt úgymond.
Remélem, lesz folytatás, s egyre jobb színvonalon.