Minden elismerésem az embereknek, nagyon tisztelem azokat akik képesek ilyen komplexitású játékokat összehozni. Magam is összehoztam kisebb játékokat, "total conversion"-okat. Az utóbbi azt jelenti hogy ugyebár meglevô játékra alapozzák, de a motoron kívül álltalában mindent megválltoztatnak rajta és egy új játék alakitanak ki. Igaz álltalában egyedül dolgoztam, majdnem mindég az enyém volt a 2D és 3D modellezés, textúrázás, animálás, AI, speciáli effektusok, kódolás, fény/árnyék megoldás, Hangok, Zene... De majdnem mindíg mellettem volt a haverom is aki maximálisan támogatott mindenben, amikor kellett mindíg segített. Nállam nagyrészt az engine kóddal volt bajom, nem nagyon értettem a DX vagy az OGL programozáshoz és mást nem is találtam aki segítene valamit összehozni. Saját motor nélkül meg vacak akármilyen nagyobb dologhoz akár fizetôs project-hez hozzákezdeni.
Ennél a csapatnál itt ugyebár 4 ember volt összehangolva ami (mint láttuk) elég egy nagyobb játék öszehozásához. Fél év viszonylag kevés idô, dehát nagyon jól voltak szervezve, szépen ki voltak tervezve a fejlesztés menetek. Biztosan élvezték minden percét amikor készítették és sokat tanultak útközben is minden téren. Nálam, de szerintem akárkinél aki foglalkozott egy kicsit is a témával így volt.
64K PC scene demok? hmmm, most azok milyen értelemben is alázzák a mai játékok grafikáját? Teljesen azon az alapon dolgoznak mint akármilyen 3D PC's játék, úgyértem nem csinálnak csodákat, pont azokat az efektusokat is használják mint a shaderek, motion blur, Shadow/Lighting effektusok, akár HDR, ott is modelleket és textúrákat használnak. Az megint más tészta hogy a demokban agresszívan alkalmazzák ezeket, hogy minnél intenzívebb legyen a hatásuk, meg ugye egy demóban nem kell interakciót, fizikát, AI-t stb figyelni, és nincs annyi objektum a képernyôn, ezét tehát magas rezolúción csomó effektus mellett is álltalában 60+ a FPS. A demóban pl elég fekete háttéren 1 magas poligónszámú agyonséderezett arcot megforgatni, és kész az élmény. A játéknál viszont sokkal komplexabb kód, több dolgot kell megjelentetni, mint pl akár az óriás pályákat, több 10 akár 100 komplex karakter modellt is, na meg a vasnak is birnia kell amin fut az egész. Itt nem ilyen "egyszerû" a helyzet. De ha az ilyen (64Kdemo) vagy hasonló "eyecandy" tipusú élményre vársz akkor nézzd meg a jobb futurisztikus firstpersion-okat, ott is kegyetlen csattognak az efektusok álltalában, lesznek olyan részek ahol ámulni fogsz.