"Az elsõ két Call of Duty epizódot az Infinity Ward (IW) készítette, a hamarosan piacra kerülõ konzol exkluzív harmadik részt viszont kiadták az Activision egyik belsõ stúdiójának, a Treyarchnak. A lépésre részben azért volt szükség, hogy az eredeti stáb teljes gõzerõvel agyalhasson az elsõ két részhez méltó, grandiózus folytatáson. A nextgen konzolokra és PC-re érkezõ FPS-rõl a fejlesztõn kívül eddig annyit tudni, hogy szakít a kifacsart második világháborús hadszíntérrel és a modernkorba kalauzolja a játékosokat.
Az Amped híroldal egyik forrása megerõsíti a fentieket, továbbá felfedi az IW, Treyarch és Activision között létrejött szerzõdést, mely szerint minden páros epizódot az IW, a páratlanokat pedig a Treyarch fejleszti az elkövetkezõkben. A forrás szerint míg az átlag lövöldözõs játékokban négy kritikus pontot jelölnek meg a szereplõk fején, addig a COD4-ben minden egyes katona kobakján tizenhat kritikus pont található. Így a rohambilit meglõve az lerepül a fejrõl/forogni kezd, sõt a szerencsétlen szerencsésnek akár a fülét is ellõhetjük.
Az értesüléseket természetesen az Activision nem kívánta kommentálni."