#38, #39, de akárki aki szerint a Gothic vagy a Diablo stb stb, nem igazi RPG:
Akkor sziveskedjetek kifejteni, hogy szerintetek mit takarná az RPG fogalmat.
Személy szerint ami ezekbôl tevôdik össze, azt símán RPG-nek könyvelném el:
- Van sztorija: alapquestek, esetleg mellékek és ezeket boncolgatod a játék alatt, ezeket teljesítgeted (vagy nem ha úgy tetszik :), én szeretem ha lehet bóklászni, felfedezni új tájakat, területeket, esetleg találok valami érdekes "ittemet" magamnak.
- Egy vagy több karakterrel nyomhatod
- Vannak NPC-k akikkel párbeszéded folytatsz és infókak, feladatokat tudsz meg tôlük. (van aki segít is bizonyos feladatoknál, akadályoknál)
- Vannak tapasztalatpontok/szintek/skillek/perkek/powerok/attributok (játéktol függ, ez hogy van megoldva) és ezeket fejlesztgeted. Persze a tapasztalatpontokat vagy a legyôzött ellenél kapod vagy ha az aktuális questet megoldod. De ezt méllyebben/másként is megoldották egyes helyeken pl ha valamit bizonyos skill használatával vagy technikával oldassz meg akkor +tapasztalat vagy +pont arra a skillcsoportra stb... rettentôen variálható ez a rész és ez a jó, hogy változatos. Nekem pl minél összetettebb annál jobb ;)
- Van életerôd ami nyilvánvaló mit takar, és esetleg egy másik "csík :D" is ami az energiád, speciális erôd, manád jelentheti. De ez nem feltétlen van mindenhol jelen ilyen formában. Valahol pl lôfegyverekkel oldották meg a harcot és ott a töltényre kellett figyelned hogy el ne fodjon, és ha igen akkor utántölteni.
- Vannak "shop"-ok ahol vásárolhatsz vagy eladhatod a cuccaidat (fegyverek, védelmi felszerelések, varázs italok, + a többi segédezköz ami kellhet).
- Ellenségek! xD Igen, itt jön a hentelés része is a dolognak, lehetnek emberek, állatok, vagy akár kitalált szörnyek/lények. Ezeket a vásárolt fegyverekkel, a megszerzett tapasztalattal, és a kifejlesztett technikákkal gyûröd le. Esetleg vannak "fônök/al fônök" szörnyek akikbe jó pár csapás is kell, vagy csak speciális mozdulatokkal tudol leteríteni ôket.
- A legyôzött ellenek véletlenszerûen ejtenek tárgyakat.
- A cuccok "elhelyezkedése" (nincs rá jobb szavam :(, tulajdonságai amikre bóklászás közben bukkansz, vagy az ellenek ejtenek véletlenszerû.
na azt hiszem kb ennyi. nekem ha ezek egy játékban benne vannak akkor az RPG. annak még örülök is ha "más kaptafára" oldják meg és nem csak a "régi rendszerrôl" hántanak egy újabb bôrt modern graffal.
Szerintem ezeknek a feltételeknek a Diablo, Dungeon Siege, Gothic, IWD, TES, Fallout, KOTOR, FF, NWN...ect ect szériák is eleget tesznek.
Nem kellene mindent a BG-hez hasonlítani. Az is egy RPG volt és "paper'n pen" RPG-ként tartották nyilván. A Diablo-t "hack'n slash" RPG-hez sorolják, és ugyanúgy RPG a hivatalos oldalon is mint mindenhol máshol (nállam és sok embernél szintúgy a Gothic szériákkal a világ egyik legjobjai között), és igen a Gothic is RPG, külsô nézetes vagy ahogy tetszik "third persion" RPG.
Elhiszem, hogy vannak BG fanboyok (semmi bajom a fanboyokkal), esetleg olyanok akik elôször ezzel játszottak és nem egyszerûen nem tudták elfogadni, hogy lehet másféle közelítés a témához ezen kívül. Szerintem nyitottnak kell lenni minden újdonságra. A változatosság igenis jó. Ha minden játék egy kaptafára és megoldásra épülne, szerintem akkor lennének igazán unalmasak, és monotonok az RPG-k.