- stúdió, ami közel nem is olyan olcsó, mint amire te gondosz
- utómunkálatok (a stúdiófelvétel utáni utómunkák a hangsávokkal)
- promóció (bekerülni helyekre, cd-ket eladni/kiadni, stb.)
Ha filmet akarsz forgatni, akkor ez a helyzet pepitában jön elõ, elég csak annyit mondanom, hogy a 35mm biztonsági szalag métere sem olcsó, és számold ki, hogy egy 90 perces film 20-szoros túlforgatás esetén hány métert eszik.
És persze ilyenkor kapnak szerepet a kiadók, akiknek soksok lóvéjuk van, és invesztálhatnak a friss zenekarokba/rendezõkbe stb.
Ha azt a rendszert meg lehetne oldani, hogy egy fiatal mûvésznek nem massszív ismeretség, esetleg lottó5ös kelljen a beinduláshoz, és nem kéne mindezért élbõl eladnia a lelkét egy kiadónak, aki eleinte támogat, de tipikus disznó-gazda viszony: te vagy a disznó, aki örül, hogy zabálhat és hempereghet, de azért hízol, hogy levágjanak majd.
A kalózkoodásra csak annyit, hogy ha valamire azt mondják, hogy ingyenes (teljesen, bár lehet fizetni "adományt"), akkor senki nem fog egy vasat sem adni (illetve egy szûk réteg). Az igazi mindentletöltõ vadparaszt magas ívben tesz arra, hogy õ bárkit megkárosított-e. Csak letölt, de szûretlenül mindent és mindig.