Igen, én is a 2. válaszra szavaznék. De ha te is, akkor ennek fényében miért írod azt, hogy errõl a kiadók tehetnek? Végtére is, senkinek nem célja egy nem jövedelmezõ játékot kiadni. És akárhogy is tekerjük/kavarjuk a dolgot, ha csinálok egy játékot 100 forintból, de csak 80-at hoz vissza, akkor ez nem éri meg. Sõt, ha 100 forintból 105-öt hoz vissza, de kiderül, hogy 80 forintos játékból is 105-öt hozott volna, akkor melyik a valószínûbb?
Egyszóval, a kiadó csak megfelelteti magát a mindenkori közízlésnek. Ha a közízlés a tartalmas, hosszú játékidõt ígérõ kalandjátékokra bukik, akkor ilyeneket fognak csinálni. Ha a közízlés ûrhajókban ugráló zöld lények kiirtására voksol, akkor ilyeneket fognak csinálni. Ha pedig a közízlés a bugyuta, értelmetlen, hovatovább koncepciótlan, de mégis gyönyörû grafikával megspékelt gigabyte-hegyre bukik (persze közben rinyálnak a drága hardware miatt), akkor bizony ez lesz a fejlesztés irányvonala.
"Hmmm.. micsoda eredeti gondolat..."
Na figyelj csak: "Nos milyen marhaság a kreativitással? Valóban, néhány haverral egy sör mellett össze tudnánk dobni egy alap sztorit, mert jó fejek vagyunk :) , csak épp nem értünk a játékkészítéshez. Akik meg értenének, azok csak a grafikával foglalkoznak, és ezek után már nem marad pénzük arra hogy beüljenek a kocsmába egy pofa sörre... Szegény Valve-esek, piszok rosszul mehet nekik..."
Ebbõl, plusz a "keretköltségek létezésének tagadása" miatt én arra következtettem, hogy szerinted a programozónak kell a sztorit is fabrikálnia, esetleg a sztoriíró maga is programozó.
Amúgy szerinted ki lövi fel a rakétát egy új projectnél? Szerinted a programozó? Egy frászt. Õ csak "jómunkásember", aki "végrehajtja a parancsot".