a cikk azt állítja hogy a mobilok/notebookok szállítása gépen veszélyes. (egy pillanatra tekintsünk el az aktuális dell spontán öngyulladó laptopoktól)
1. a világon kb 2,3-2,4 milliárd mobiltelefon van használatban. bõvebben itt ebbõl nem tudom mennyinek lehet li-ion aksija, de számoljunk "csak" 500 millióval.
2. a repülõgép-balesetek nagy részét emberi mulasztás okozza, ez után következik a mûszaki hiba, az idõjárás, majd a szándékosság. a '90-es évek óta mindössze 1% az egyéb kategória aránya. statisztikák ebbõl vajon mennyi a kigyulladt aksik részesedése? szerintem egy kezemen meg tudom számolni, vagy még annyin se.
3. hány ilyen aksigyulladós esetet jegyeztek fel? néhány tucatot? vagy esetleg több százat? még ha ennyit is, 500 millió mobilhoz képest hol van ez?
ezek alapján szvsz a mobil nem valódi veszélyforrás a repülésben, annál inkább a használata vezetés közben. inkább ezzel kéne többet foglalkozni.