Való igaz pongyolán fogalmaztam, nem a Christie, hanem annak továbbfejlesztése élt továbbb. A rugózást megváltoztatták, de a nagy futógörgõk a T-62-ig alkalmazásban maradtak.
Az hogy a Shermanok Korában mindenhova követni tudták a T-34-et, a hegyes dombos terepen,az nem inkább a fajlagos teljesítményének tudható be ebben az esetben? (T-34 15,6Le/t Sherman 15Le/t)
Természetesen, ha a Cristie rendszerû futómûvet tisztán vizsgáljuk, mint egy nagy futógörgõs lánctalpal és anélkül is haladásra képes futómûrendszert, akkor a BT sorozat kivételével nem is került sorozatgyártásra és a T-34 sem volt az. (csak akkor viszont senki se mondja nekem (tudom Te nem mondtadt) hogy a T-34 tulajdonképpen amerikai harckocsi. Ami egy közkeletü de hamis legenda szvsz. Ha azonban úgy tekintünk a Cristie rendszerre, mint önálló felfüggesztéssel rendelkezõ nagyméretû futógörgõkkel ellátott viszzafutó görgõk nélküli futómû, akkor továbbra is úgy gondolom, hogy ezt a T-62-ig alkalmazták.
Azt mire alapozod, hogy a Sherman mélyebbre süllyed, mint a német harckocsik, és melyik német harckocsikra gondolsz?
M4A3 0,84 kg/cm2
Pz.III 0,94 kg/cm2
Pz.IV 0,89 kg/cm2
Pz.V 0,85 kg/cm2
Pz.VIE 1,04 kg/cm2
Pz.VIB 1,07 kg/cm2
T-34/85 0,81 kg/cm2
Persze lehet, hogy az én forrásom rossz, mivel a Shermanra talátam 0,94, sõt 1 kg/cm2 adatot.