Mindegyik igaz. Nem is csodálom, amilyen sok változata volt a Shermannak. Még a kései HVSS futómûves M4A3/76 (Wet)és kétféle lánctalpal futhatott (T66 és a vastagabb T80),aztán persze ott van az öntött törzsû, Continental motoros M4A1/76 (W)HVSS és VVSS egyaránt mindkét fajta lánctalppal, VVSS M4A3E2/75 kapaszkodókörmökkel... Külön lexikont érdemel az egész Sherman téma.
Egy idõben keringett a neten az amerikai 2. páncéloshadosztály (hell on wheels) harckocsizóival készített interjú, amiben leírták, hogy többek között 44 késõ õszén a német határnál,a süppedõs a felázott talajon a Tigrisek még láthatóan tudtak manõverezni, míg a saját (az idõpontot tekintve még kizárólag a régi VVSS futómûves, vékonyabb lánctalpú)Shermanjeik beragadtak a sárba. Megvan a teljes szövegem, de az url hozzá már nem él. Lehet bemásolom majd. Az érem másik oldala, hogy a szintén dombos Észak-Itáliában pont a Sherman a magasabb fajlagos teljesítménye folytán bizonyult mozgékonyabbnak a régebbi német harckocsiknál.
A Sherman nevet amúgy az amerikai hadseregben valójában sosem használták a háború alatt, csak utána. Õk "emfor"-oztak:).