Szerintem ami nagyon zavaró, és évek óta nem változik, az a gyenge AI, vagy a sliderek pontosabb állítási lehetõsége, az acceleration rating teljesen rossz alkalmazása, a rossz sebesség, illetve a sim engine pontatlansága.
A valóságban egy 40 méteres sprint során 30 méternél éri el a futó a végsebességét, addig folyamatosan gyorsul. Ehhez képest a játékban ugyanez 5-10 méter alatt megtörténik. Ettõl az egész játékmenet túl gyors lesz, nehezebb fokozaton nem lehet punt returnt csinálni, nem lehet normális futójátékot játszani, nem mûködnek a screen passzok, 3-4 másodperc helyett 1-2 másodperc ideje van az irányítónak, stb, stb.
A playcalling teljesen rossz, az irányító 10-bõl 6-szor próbálkozik 20 yardnál hosszabb passzal, ami nevetséges, ráadásul az elrontott sebesség miatt a hosszú labdákra rendszerint 2-3, sõt néha 4 védõnek is van ideje helyezkedni.
Ha lehetne külön állítani a játék sebességét, és posztonként állítani a defensive awarenesst (DB-knek feljebb venni, LB-knek lejjebb), továbbá ha lenne átmenet az elrontott blokk és a pancake között (jelenleg nem nagyon van), akkor lehetne normális játékmenetet kialakítani.
Fura, hogy az EA Sportsnál évek óta senkinek nem tûnik fel, hogy teljesen irreális a játékmenet. 2 tesztmeccset kellene csak játszaniuk, hogy ezek kiderüljenek...