Nem egészen. A komoly hátterû harci szimulációk általában drága programok voltak, vannak és lesznek. Példának ott a Steel Beast 2: Pro PE harckocsiszimulátor, a 125$-os árával. Ezeket a játékokat viszonylag kevesen veszik, ezért értelemszerûen magasabb árral lehet csak kompenzálni a fejlesztési költségeket. Ezek viszont nem annyira játékok, hanem inkább kiképzésre használt katonai szimulátorprogramok, amik a civil piac számára is hozzáférhetõek (a Steel Beast 2: Pro, ami a hivatalos verzió, pl. nem elérhetõ civilek számára). Ez igaz a VBS1-re is, hiszen elõször egyáltalán nem volt elérhetõ a civilek számára, utána bizonyos modulokat leszámítva elérhetõvé tették.
A másik irány, hogy a harci szimulátor "játékosabb" megközelítése, ilyen a Lock-On, a Dangerous Waters vagy az ArmA. Viszont amint a kép is mutatja, ezeknek a játékoknak viszonylag szerény a játékosállománya, és a nagy kiadók nem foglalkoznak velük (az UBI Soft leállítota a Harpoon 4 fejlesztését, és kvázi kirugta a Lock-Ont fejlesztõ csapatot, a Dangerous Waters saját terjesztésben, illetve mostmár Steam alatt elérhetõ, az ArmA pedig szintén nem érdekelte a nagy kiadókat). Szóval a felállás messze nem olyan egyszerû...