""A PS2-nél a rakétavezérlõs mese" hát de ha valaki ismeri a dolgokat, éppen az ellenkezõ hatást ért el a mese, merthogy az apollo-k számítógépe simán elvezérelte azt a bazinagy rakétát földkörüli pályára, majd a holdra, és annak a teljesítménye, egy mai zsebszámológéppel egy szinten van... szóval így annyi jönne le, hogy a ps2 csak ennyire képes?"
"Hát nem egy Athlon 64!;)
Annyiban viszont hasonlít hozzá, hogy kb 100W-ot fogyaszt."
Erdemes utannaolvasni a linken talalhato dolgoknak. (http://www.klabs.org/history/history_docs/mit_docs/agc.htm) Az apollok szamitogepei az architektura leirasa alapjan szinte teljesen megegyeznek a mai PIC mikrovezerlokkel. Elteres gyakorlatilag csak a meretekben es a gyartastechnologiaban van, az alap logika majdnem teljesen ugyanaz.
A cell cpu alapvetoen egy ibm powerpc mag kiegeszitett altivec egyseggel es 8 dsp tipusu kulso vektoregyseg ring buffer alapu busszal osszekotve. Ez kb. egy athlon64-es es 8 xilinx celaramkor teljesitmenyenek felel meg. Az xbox360 procija 3 sima ppc-bol all, ami kb. 1.5 db P4-esnek vagy 1 db core solo-nak felel meg. A wii egy darab ppc-t kapott, ami kb. egy regi g5-os mac-nek felel meg.
A ps3 procija szorakoztato elektronikahoz keszult, az xbox360-aset idaig foleg a banki tranzakciokezelo rendszerek a wii-et pedig a mac-ek hasznaltak. Egyik sem szuperszamitogep, csak jo valamiben. A ps3 multimedias adatfeldolgozasban, az xbox360 titkositott uzleti logikaban, a wii pedig olcsosagban.