"Megvárom a directx10 hack-et windows xp-re, vagy nem fogok új játékokkal játszani."
Akkor nem fogsz játszani. XP-re nem lesz DX10, mert a driver model nem teszi lehetõvé.
"Egyébként ott az OpenGL 3.0, platform független. Nem értem miért nem lehet azt használni."
"Az meg hiú ábránd, hogy majd kevesebb memóriát eszik"
Többet fog enni, mivel több szolgáltatás fut. De nem olyan sokkal többet eszik, mint az XP. És a memória egyébként is olcsó.
"meg majd a "háttérbe" helyezi magát"
Már az XP is ezt teszi.
"max kilõ 1-2 processt, azonban ezeket a task váltás után szépen újra kell majd indítania."
Nem lõ ki process-t. Nem viccbõl futnak azok, hogy csakúgy ki lehessen lõni õket.
"Ha pedig kiszedné a dolgait a memóriából, az annyit jelentene, hogy egy alt-tabnál vissza kell írnia magát."
Ha kevés a memória, akkor pontosan ez fog történni. De csak ha kevés. Ilyenkor nincs mit tenni.
"És akkor még nem beszéltünk arról, hogy valaki ablakban játszik annak bizony a vista zabálni fogja az erõforrását."
Ablakban nem szokás játszani. Maximum a játék fejlesztése közben, mert az Alt+Tab nem mindíg müxik. Viszont a Vista elvileg ebben is segíteni fog, mivel ez egész desktop Direct3D-vel megy.
Egyébként mi baja van az ablakos futtatásnak? Én úgy tudom, hogy csak az OpenGL progik nem mennek rendesen ablakban.