Magyarországon a szerzõi jogdíj minimális egy tankönyvön, jegyzeten. Legalábbis a szerzõ kb. 10-30eFt-ot kap egy tankönyv vagy példatár írásáért. A nyomtatás-terjesztés sokkal többe kerül... Amit az amerikaiak csinálnak, hogy saját maguk nyomtatják az nem annyira nagy hülyeség mint egyesek írták, így ugyanis lespórolják a szállítási-raktározási költségeket, kisker árrést (plusz a veszteség elázás, gyûrõdés, könyvcsere hibás fûzés stb-stb miatt).
Reklám alatt nem csak egészoldalas banneres reklámokban kell gondolkodni. Pl. semmibõl nem áll egy gazdasági példatárban kamatozó kincstárjegyet írni fiktív dolgok helyett; vagy mondjuk egy alap matekban krumpli helyett BMW lámpákat. Az hogy ez jobb, vagy rosszabb, mint egy egészoldalas reklám azt mindenki döntse el. Egyébként ha megnézel egy jegyzetnek minõsíthetõ könyvet akkor annak szépen a hátoldalán, belsõ borítóján ott szokott figyelni egy egészoldalas reklám szépen. Most direkt leemeltem a polcról, a Benkõ féle alap C könyvben (1996) egy BSA és egy MS oktatóközpont reklámja figyel. Tehár annyira azért nem új a dolog...