Már az elsõ rész is hatalmas csalódás volt, a gyerekek kedvéért mégis elmentünk a második részre. Ekkora tömeget régen láttam ebben az évben.
Kár volt. (A kicsiknek és a nyugdíjasoknak tetszett.) Összességében talán 20-25 perc tetszett. Tornatore filmjeivel vagyok így, egyre többet kellene kivágni az õ munkáiból is. (CP: tökéletes, Baaria: negyven perc helyett 160.)
Sohasem hittem volna: Michael Bay a Pain & Gain elejével és végével messze lekörözte, leiskolázta Jacksont. (A film többi része rendkívül halvány lett, de ez már más kérdés. A mûfaj most nem számít.) Verbinski legutóbbi filmjében összekapta magát, de Jackson csak csúszik lefelé... Fenekestõl felforgatta az eredeti terveit a reakciók alapján, de a végeredmény még rosszabb lett.
Zene: borzalmas
CGI: fantasztikustól a borzalmasig
forgatókönyv: borzalmas
színészek: keveset követelt tõlük PJ (Freeman továbbra is nagyon gyenge; karrierjének csúcspontja a Love Actaully volt, másra nem is jó)
operatõri munka: szánalmas
díszlet, jelmez: csodástól a klisék kliséjéig
Ami talán a legrosszabb: már nem is haragszom PJ-re. Közömbössé váltam. Bizonyos filmjeit nagyon szeretem (Bad Taste, Braindead, King Kong ext., TLB), az elsõ trilógiával pedig véghezvitt egy ténylegesen lehetetlen küldetést.
Az én 21. századi (varázslatos) trilógiám: FOTR, Harry Potter and the PoA, Stardust.
Stardust. Vaughn kellett volna a rendezõi székbe. (GDT a PR alapján egy teljesen nézhetetlen filmet csinált volna. PJ verziója még nézhetõ, igaz, nekem egy alkalom is sok volt.)
Boyens tényleg tönkretette PJ karrierjét. Egyébként érdekes lett volna látni, hogy Fran korábbi élettársa (Stephen Sinclair) milyen forgatókönyvet tett volna le az asztalra. Az õ szerepét teljesen minimalizálták, „elegánsan” megszabadultak tõle, pedig a FOTR talán leginkább az õ döntései miatt lett a legjobb a trilógiából. (Mellékesen jegyzem meg, hogy idén kb. hatszor néztem meg. Sean Bean halála mindig megráz stb.) Szokás persze azt mondani, hogy nagyon szigorú szabályok vonatkoznak a forgatókönyvírók feltüntetésére, de annyian szegték már ezeket a szabályokat (Spielber, Murphy stb.), annyi szkriptdoktor mûködik közre, hogy ember legyen a talpán, aki megfejti, hogy kié is a forgatókönyv.