Nah, vettél már ilyen "autót"? Az indexen is van egy fórum, ahová egy mopedekkel foglalkozó úr nagyon sok tudnivalót, tippet, ötletet, tapasztalatot leírt. Megtudtam pl., hogy a jogszabályi háttere még nem teljesen tisztázott ezeknek a négykerekûeknek az esetében, meg hogy már több márka és típus létezik. Ilyen pl. a Ligier, ami sokkal kevésbé kocka, mint az Aixam, sõt, igen kellemes gömbölyded formája van. :) A mûszaki adatok tekintetében azonban tényleg nincs eltérés. Illetve annyi, hogy a benzines nem minõsül smkp-nak, csak a diezel, mert a benzinest belsõ égésû motor hajtja. Arról nem is beszélve, hogy a diezel teljesítmény adatait tekintve smkp, de ha így van, akkor nem szállítható vele utas. Találtak azonban egy jogszabályt, amely leírja, hogy ha a gyártó úgy alakítja ki az ebbe a kategóriába sorolható jármûvet, hogy két személy szállítására alkalmas, akkor a mopedautóba is ülhet két személy. Tény, hogy akkor nehezen éri el a 60 km/h-s végsebességet. Jah, és ha már itt tartunk, azt is hallottam, hogy nagyon kattogós, zajos az alapjárat, mások igen kellemes diezel hangnak nevezték ugyanezt a hangot. Egyébként nagyon fullos darabokat lehet kapni dönthetõ üléssel, elektromos ablakkal, központi zárral, automata váltóval (!!!) :) és rádiós magnóval.
Még informálódom, állítólag januártól lesz erre vonatkozó szabályzat, de ha kitalálják, hogy mûszaki, rendszám, forgalmi és eredetvizsga köteles, akkor nagyon morcos leszek, mert igen-igen csábító a fogyasztása, a fenntartási költségei, városban szaladgálósnak pedig egyszerûen a legtökéletesebb.