Sziasztok! Ahogy azt mondtam, mi használunk egy ilyet. Egy pár gondolattal jellemezném ezeket a "kisautókat". Sokan nincsenek tisztában ezeknek a funkciójával, és ez miatt érthetõ módon azt várják eltõle, hogy személyautó paraméterekkel rendelkezzen. Aztán mikor szembesülnek a paramétereikkel az nagy - nagy pofáraesés. Ugyanis ez nem autó, hanem segédmotor kerékpár, és még ha ez nem is ilyen egyértelmû van aki ezt akár, a bíróság elõtt is érvényesíti. Szóval ha ez segédmotor kerékpár, akkor a végsebessége elvileg 45km/h, a mienk 65, egyszeméllyel majdnem hetvenet megy, és mindehhez megeszik 2,8-3,3 liter gázolajat, attól függõen hogy én menyit ülök bele. Széthalytani szinte nem lehet õket (amíg nincs tuningolva), mert a motorjuk eléggé le van folytva. A kihajtása úgy mûködik mint egy robogóé, tehát induláskor egy kicsit jobban megugrik, aztán szépen gyorsul. vezsenyezni nem lehet vele, de abból még sosem volt semmien kellemetlenségünk a városban, hogy nem egy 80-100 lovas motor van benne. Apropó az érdekessége, hogy diessel motor van bemme, és ráadásul olyan amit agregátorokhoz, szivattyúkhoz ,kistraktorokhoz stb használnak. Elõnye, hogy ez a nagyon nyomatékos motor egy fokozatmentes váltóval párosítva, elég jól viszi azt a 350 kg-os kasznit. Szóval diesel, tehát indulás elõtt izzítás és góóó. Ráadásul orrmotor elsõkerékhajtéssal, és a hátulja meg egész könnyû. Ahol télen a tranzitommal meg se próbáltam áttörni, ott ezzel hólánc nélkül simán "hasítottam", soha el nem akadtam. Ja, és öt perc után elég jól FÛT. Menet közben a könnyû kaszni miatt egy kicsit pattog, de meg lehet szokni. Drága hifit nem érdemes bele venni, mert menet közben elég hangos belülrõl. És ha meg kell állni,... kétkörös fékrendszer, elõll tárcsa hátul dobfék rásegítés nélkül. Szinte mint az autóknál, és a rásegítés hiány sem probléma. Elég komoly fékhatást tud produkálni.
Összefoglalva, egy középkategóriás 7-8 éves autóhoz képest is bizony komoly kompromisszumokat kell kötni. (de ez nem autó)viszont összel egy simsonn vagy bárnilyen robogóról beülni egy ilyenbe az már egészen más. Mi csak városon belül használjuk pl bevásárolni (egy megrakott bevásárlókosárnyi cucc belefér a csomagtartóba)agyereket a feleségem ezzel hordja a bölcsibe és sorolhatnám. Fizetünk utána évi 2850 Ft biztosítást, megy 100 km-enként 3 liter gázolaj árát. Tud valaki olyan jármûvet aminek ennél olcsóbb a fentartása és ha nem is autó, de egy kicsit mégis az. A feleségem imádja. Ahol nem tud hosszában parkolni, oda beáll keresztbe, és úgy sem lóg ki nagyon.
Hogy ki nyerne egy gyorsulásnál?... Egy jó trabit azért nem verne meg, de a milyenkel már kispolszkit 50ig nem egyszer aláztam meg.
Van még kérdés, ahogy idõmm engedei szivesen válaszolok.