Amúgy olvasgatom az interjút és látom, hogy szegény feature lista szépen csökkenni fog.
Már jóformán csak élõ játékosok lesznek benne, mint az Eve online-nál.
Pedig vagy 10 éve, amikor elkezdtünk öcsémékkel egy ûrstratégiát tervezgetni, akkor terveink szerint olyan 100-200 KB-ba belefért volna egy komplett bolygó, kb CivIV-komplexitással, vagy inkább még többel. Lett volna 5-6 lehetséges technológiai út, pl csak biológiára, mechnaikus/gõz erõre, vagy épp mágiára épülõ technológiai fákkal. Gyakorlatilag a teljes sci-fi univerzumot le lehetne fedni.
Az egész alapja, hogy nem a bonyolult jelenség szintjén, hanem alacsonyabb szinten, termelés/interakció/fogyasztás szintjén kell lemodellezni a dolgokat. Gyakorlatilag inflációtól kezdve, a túltermelési válságokon keresztül, a környezetszennyezésig mindent lehet reprodukálni.
Mellesleg olyanok is bejáccottak volna, mint a társadalom korfája, a lényekre jellemzõ speciális tulajdonság, intelligencia, szociális affinitás, agresszió stb. Szal elhetett volna szembesülni az öregedõ társadalom/túlfejlett fogyasztás/kevés termelés okozta válsággal, lásd jelenleg a nyugati államok.
Persze egy ilyen online játékban nincs idõ 100 évet várni, amíg egy bolygón a kolónia megfelelõen elszaporodik. De lehetne betelepíteni a polgárokat, klóngyárat építeni, vagy mindent automatizálni.
Nem kell minden egyes ember mögött élõ szereplõnek lenni, de lehetõség van arra, fõleg hogy az egész játék procedurálisan legenerált dolgokra épül, hogy egy adott helyre becsatlakozva, adott bolygón utolsó senkiként indulva, kormányzóságig vinni a karriert, meg ilyenek.
Kár lenne, ha a szépen fejlett grafika mögött nem lenne egy hasonlóan komplex játékmenet.