No, Open Beta elindult. Vegyes érzelmek kavarognak bennem, elég régóta követtem a játék fejlesztõinek munkáját, s szerintem igencsak hagytak kívánnivalót. Nem mintha nem tetszene, vagy nem játszanám a játékot. De...
A jó.
Szép a grafika, nekem legalábbis bejön. Az ellenfelek, bár néha bizarr kinézetûek - Anatema -, egész szépre sikerültek. A környezet is kellemes, a többi mmo-hoz hasonlóan néha kicsit unalmassá tud válni. A hangok egyszerûek, semmi extra. A zenét viszont az elsõ 5 perc után offoltam. Minek egyáltalán egy ilyen játékba zene?
Ötletes "újítás" a "force chip"-ek használata, ezeket a mobok jegelése után véletlenszerûen megjelenõ és begyûjtött "lak"-ok beváltásával lehet megszerezni és harc közben pár másodpercig csökkentik az ellen védelmét és növelik a támadásod. Mondjuk "lak"-ot csak akkor tudsz gyûjteni, ha rajtad van egy medál, de a játék késõbbi részében választanod kell, hogy speckó medált viselsz (pl védelmi, stb) vagy ezt a gyûjtõt.
A szelidíthetõ állatok. Szerzel egy kártyát, kimégy a természetbe, megkeresed a kártyán látható állatot, levered, visszaviszed a városba, beszélsz a szelidítõvel és pár pénzért már melletted is harcol. A dolog hátránya az, hogy ha nem vagy "breeder" (ez is egy osztály a három közül), akkor nem tudod gyógyítani és csak vaskos pénztárcád kiürítéséért cserébe élesztik újra a városban.
Transzport állatok. Szintén nagyon kellemes, felgyorsítja a közlekedést (lásd "a rossz"). Felpattansz az Orthora (amolyan felvértezett strucc) és már rohansz is végig a tájon. Szépen megcsinálták grafikailag is, nem csak hip-hop ott teremsz az állaton.
Képességek (job). A játék során Job pontokat kapsz, ezekkel lehet emelni a saját Job (skill) szintedet, valamint a használt skilleket. Ez egy megszokott módszer lett, bár nekem még mindig szimpatikusabb megoldás lenne, ha a skillek a használatuktól függõen fejlõdnének. Miért fejlõdik a varázslat képességem, ha csak közelharcot folytatok órákon át? Ettõl függetlenül jól megoldották, vannak egész használhatók is, a grafikai megjelenésük is szép.
A rossz.
Stamina. Életerõ. Ez egy 0-5000ig mozgó érték. Harc közben folyamatosan csökken. Minél magasabb, annál több xp-t kapsz. Hogyan lehet növelni? Nos, nagyon lassan nõ, ha a városban üldögélsz. Nagyon lassan - 1 óra alatt kb. 100 pontot mászott fel. Ha kilépsz a játékból, miközben a városban vagy, kicsit jobb a helyzet - fél nap alatt 1000 pont jött vissza. Ígérik, hogy lesz on-line shop, ahol pénzért lehet majd venni stamina plusszoló potiont. Hááát... engem baromira idegesít.
A csúf.
Séta az erdõben. Ja, várj, már bekapcsoltam a mindig fusson opciót. Botrány milyen lassú! Elhiszem, hogy egyfelõl így még nagyobbnak tûnik a bejárható terep; másfelõl viszont hajam tépem, amikor kiküldenek írtani egyfajta mobot és bõ 10 perc volt, amíg visszasétáltam a városba. Ez igazából nem lenne hatalmas probléma, ha útközben megállnék piff-puff írtani pár mobot. De nem, mert a harc szintén hasonló sebességûre sikeredett. Csapás... csapás... mob visszaüt... csapás... csapás... mob visszaüt... OK, lehet, hogy én vagyok türelmetlen, lehet, hogy én nevelkedtem gyorsabb tempójú játékokon, de nekem ez túl lassú. Nem várok el mondjuk egy Mortal Kombat kombó tempót, de ez a másik véglet. Látott már valaki ennél lassúbb "real-time" harcot?
Karakter fejlõdés. Nem jöttem még rá, hogy mi szerint fejlõdik a karim. Pontokat egyáltalán nem lehet kiosztani, pedig van 7 fõ tulajdonság - erõ, iq, stb., a szokásosak. Szintlépéskor 1-2 automatikusan nõ, ezzel növelve a fizikai sebzést, védelmet, stb. De sehol, egyetlen pontot nem lehet hozzáadni. Elég régóta vagyok a szerepjátékok élvezõje, de ez az elsõ, ahol egyáltalán nem tudtam beleszólni a karakterem fejlõdésébe. Ezért "neheztelem", hogy ez miért MMORPG? MMO. Pont.
Nos, mindent összevetve, egy ingyenes játékhoz képest elmegy. Sokkal többet vártam az elmúlt hónapokban megjelentetett videók és képek alapján. Igazából forradalmian újat nem nagyon tud felmutatni. Játszani fogom, mert érdekel, hogy milyen skillek, milyen fegyverek, milyen ellenek lesznek még. De nem fogok minden nap a gép elõtt ülni órákat.
Ja, s kövezzen meg nyugodtan aki akar, Silkroad-ozok, Flyff-ezek és Hero Online-ozok és sokkal jobban élvezem azokat. Ez most "csak" negyedik a sorban.