Igen, én is mintha hallottam volna a kis méretû akkuhelyettesítõ motorról, de annak volt már vagy tíz éve, és akkor nem is igen figyeltem oda rá.
E szerint tényleg megvalósították? Mondjuk az eredeti cikkben azt hiszem arról van szó, hogy még csak az alkatrészeket gyártották le hozzá, és most próbálják összeszerelni, vagy valami ilyesmi.
Gabe Dearborne, BlackVoid: most számotokra valami nagyon furcsát fogok mondani.
1. A gyémántrács atomonként négy kovalens kötésbõl álló rácsot jelent
2. A szén nagy nyomáson és hõmérsékleten tényleg gyémántrácsban kristályosodik
3. A szilícium ugyanabba a fõcsoportba tartozik, mint a szén
4. Ezért a szilícium ugyanúgy négyvegyértékû, és ugyanúgy négy kovalens kötést képes kialakítani, mint a szén
5. A vegytiszta szilícium nem képes a grafithoz hasonló aszimmetrikus rácsot alkotni
6. Én csak középiskolában tanultam kémiát, általánosban nem. Biztos ezért vagyok mûveletlen
7. A négy szomszédos atommal rendelkezõ rácsot a legismertebb ilyen anyagról gyémántrácsnak hívják
8. Igazatok van, a gyémánt az szén, a szilícium pedig a második leggyakoribb elem a földön
9. A szilícium NEM fém, még csak nem is vezetõ, mint az összes fém, hanem az egyik legismertebb félvezetõ anyag
10. A szilícium TÉNYLEG gyémántrácsban kristályosodik
Molnibalage: Tehát tényleg készítik. Ha nekem címezted, tényleg nem igazán értek a turbinákhoz, csak a nagy fordulatszám, az sg-n az MIT-tõl néha befutó furcsa cikkek és igen, a kutató hülye vigyora miatt is valahogy nem tudtam a cikket igazán komolyan venni. Tudnál adni valamilyen magyar linket? Ha a BME-nek van hozzá valami köze, akkor remélem publikáltak õk is valamit.
Azt a véleményemet továbbra is fenntartom, hogy otthoni kommersz felhasználásnál nincs semmi haszna, nincs semmi elõnye egy ilyen mini gázturbinának az akkumulátorral szemben