A híd tehát elkezdhetett épülni, az utat "lesöpörték elõtte". A pályázatot Czekelius és Kherndl mérnökök tervei nyerték el. De miért is épült itt akkor egy lánc-függõhíd, amikor már bõven kiforrott technika volt akkoriban a kábelhíd. Mert a magyar ipar még nem volt képes a megfelelõ technikai hátteret nyújtani a kivitelezéshez. A lánchíd elképzelés miatt kicsit lassabban haladt minden. A Szabadság-híd (Gerber-tartós acélrács-híd) már 1896-ban megnyitott, amíg az Erzsébet hidat csak jövõ évben kezdték el építeni. De nem is olyan nagy baj ez mai szemmel - ismerjük a mondást: jó munkához idõ kell. De micsoda munka lett ez! Remekmû. Kezdetben a híd sárga fénbyében tündökölt, mivel réz-ötvözetbõl készült. Gyönyörû cirádáival és díszeivel méltón pihent le a híres elõd, a Lánchíd mellé. 290 méteres átnyúlása a világ legnagyobb valódi függõhídjává tette (az ennél nagyobb hidak már mind-mind merevítést kaptak az útpályába).