"Egyszersmind visszautasította a sajtóbeli vádakat, hogy keveset költ a hálózata karbantartására, fejlesztésére."
Errõl jut eszembe, amikor kb. 16 évvel ezelõtt a suliban elektrotechnika alapjai órán a leghülyébb srácot feleltette a tanár (aki egyébként nagyon jó tanár volt és kivállóan ismerte az anyagot), a leghülyébb és elképesztõen buta srác persze soha nem tanult, de azért valmire (1-2%) emlékezett az órákon hallottakról, viszont ezeket az információkat már nem tudta összekötni, és ezért elkezdett szédülete marhaságokat válaszolni. Na most a tanár, úgy viccnek megkérdezte, hogy miért akar új dolgokat kitalálni a váltóáramról, amikor a váltóáramról már Nikola Tesla mindent kitalált.
Persze nem éppen így van, a modern energetikai rendszerek komoly informatikai háttérel rendelkeznek, stb. de azért egy picit nevetségesnek tartom, hogy pl. 20-30 évvel ezelõtt nyugateurópában (és persze az USA-ban sem) nem is tudták, mi az áramkimaradás, ma pedig a modern rendszerekkel mindenütt gond van. Megpróbálok egy értelmes választ adni. Központosítás, egy helyen (vagy kevés helyen való tervezés) és mesterséges árpolitika az ami az energetikai rendszert most még csak problematikussá teszi, de hamarossan nagyobb gondok is lesznek.
Na OK, nem akarok okoskodni, mert ez nem éppen a szakterületem, habár elektrotechnikai szakon végeztem, de nem foglalkozom ezzel profi szinten, a tanulmányaimat meg már olyan régen végeztem, hogy már sokmindenre csak halványan emlékszem, de szerintem itt nem technikai a probléma - bár nem elsõdlegessen, hanem szervezési, tervezési, adminisztrációs vagy nevezzük akár menedzment problematikának, ami alapjából a mindenre mancsot vetõ állam irtózatos melléfogásaiból ered.
Aztán érdekes, a TV-n volt egy kép ahol a cikkben szereplõ acélkonstrukció el volt törve a rossz idõ miatt. Na most persze statikát is tanultam, persze az is régen volt, de érdekel, hogyan számolták ki az egész dolgot, mert egy szél az ilyen konstrukciót nem szabad eltörje, még ha nagyon nagy erejû sem. Gondolom itt is valami olyan dolog történt mint a magyarországi autóutakkal, amelyek rövid idõ alatt tönkrementek. Hogy miért, hát valószínûleg azért mert drága pénzért vékony az anyag, mert a kisérõ bürokráciát másképpen nem lehet eltartani, akkor marad az úgynevezett "capital goods"-on való spórolás. Csak ennek a módszernek van egy nagyon rossz eredménye,...