Adó, adó, adó - EU a benzinben az átlag adó 70-75%, USA jelenleg 18%, de pl. 10 éve még ott csak 7% volt, úgyhogy nem kell félni a szocializmus ott is halad elõre. Akkor elõállítási költségek szintén az adó miatt az EU-ban magasabbak (USA 6%, EU kb. 4% a benzinbõl az elõálítási költségek, még akkor is ha drágább az adók miatt, az összesnek kevessebb részét teszi ki, az adók miatt), ugyanakkor a marketing és az szállítási-elosztási (distribution) költségek az USA-ban 19% a benzin árából, az EU-ban ez is az adók miatt magasabb... meg persza az USA-ban nagyobb a fogyasztás is és a piacon ez automatikussan kisebb árakat jelent (mert egységenkénti kisebb profittal is gazdaságossan lehet dolgozni). Mégegyszer adó, adó, adó, az átkozott. Persze az oktánszámtól függetlenül, köbcentiként ott is hasonló a fogyasztás, fõleg, hogy már 30% japán autó fut, de az amcsik is már keveset fogyasztanak, persze ha figyelembe vesszük, hogy 2000 kg és 3-4000 ccm, 200-300 le, SUV-okról van szó :) a 15-20 liter/100 km nem is sok.
Különben a légiközlekedés az ami a legjobban érzi a köolajárakat, és itt a legnehezebb az alternatíva.