Még egy legutolsó megjegyzés a parkolással kapcsolatban, aztán eldugulok.
A felszíni parkolás Budapest nagyon szûk központi része kivételével gond nélkül megoldható volna, ha lenne rá önkormányzati és döntéshozói szándék. (Ami nincs, mert akkor nem lehetne fejni és taposni az embereket, és közben jól meggazdagodni)
Budapest lakosai birtokában majdnem 600ezer autó van (KSH) ÁLLÍTÓLAG ehhez 400ezer autó adódik hozzá a városon kívülrõl (=vidékrõl). Ez cirka 1 millió autó.
Mekkora helyet foglal el 1 millió autó? Egy átlag autó elhelyezéséhez 12 m2 terület elegendõ, ebben az ajtók nyitásához szükséges sáv is bennevan. Tehát 1 millió autó 12 km2 területet foglal el. Budapest teljes területe 625 km2, aminek az említett 12 km2 mindössze 2%-a.
Ésszerû várostervezéseel akát 5 millió autó is kezelhetõ lenne. Ha egyes önkormányzati lótolvajok nem a meggazdagodásban és a bratyizásban lennének érdekeltek. (ilyen okok miatt teszem mindig idézõjelbe a "rendszerváltás" szót! mert az elõzõ rendszer leglényegesebb eleme: az összefonódások és sikkasztási trükkök rendszere semmit sem változott.)
Ésszerû várostervezéssel ki lehetne jelenteni, hogy a város területének mondjuk 8%-a legyen fenntatva a közlekedési eszközök átmeneti tárolására (hülye idegen szóval "parkolás"), mondjuk az elõbbi 3-szorosa, azaz 25% legyen erdõs, fás, bokros, szökõkutas, füves zöldterület, mondjuk 25%-a legyen útfelület (mozgó autók) a maradék 42% pedig épületekkel lefedett, azaz beépített terület.
Ez persze egy nagyobb területre érvényes átlagos %, mert ha mondjuk egy 2x2 sávos útkeresztezõdében kiválasztunk 100 m2 felületet, annak nyilván 100%-a útfelület lesz... szóval értelemszerûen.
Ki kellene jelenteni (egy nagyon átfogó és alapos közlekedési törvényre lenne szükség), hogy ha egy városrész közlekedési terhelése olyan mértékû, hogy a fenti %-ok mellet is eldugul, AKKOR ANNAK AZ OKÁT KI KELL VIZSGÁLNI. Nem azon kellene sírni, hogy mi a f**ért jön be Budapestre 400ezer autó vidékrõl, és nem azon kellene töprengeni, hogyan lehet ezeket kitiltani, HANEM azt kellene megvizsgálni, hogy MIÉRT jönnek? Mi az, amit itt megtalálnak, és otthon nem? Munkahely? Áruházi választék? Kultúrális-szórakozási lehetõség? (ez utóbbit én magam sem hiszem, nem a színházba és múzeumba jár az a 400 ezer autó ahogy én ismerem embertársaimat:-))
Át kellene gondolniuk a döntéshozóknak, hogy hogyan lehetne elérni, hogy ezek az emberek otthon is megtalálják, amit itt keresnek. Mert akkor ÖNKÉNT nem fognak ide jönni, és nem kell KÉNYSZERÍTENI õket, miközben fennhangon fröcsögnek a demokráciáról meg a szabadságról meg az autonóm személyiség önrendelkezésérõl, leginkább akkor, amikor egyes "autonóm személyiségek" éppen agyonvernek valakit...)
És akkor az a köolaj is egy icipicit lassabban fogyna. No nem annyival, mint amennyit az autózás ellenségei szeretnének elhitetni velünk, ugyanis az energiafogyasztásnak csak kis részét használja fel a közlekedés-szállítás (=a gazdaság vérkeringése!)