A cell es a playstation alpu linux jo megoldas sokmindenre, de az altalanos feladatokban csak egy vele azonos sebessegu egymagos processzorral er fel. Ha valaki kihasznalja az spe-ket is (gyakorlatilag gyors dsp-k), akkor van eselye jo teljesitmenyre, viszont ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy mindent alacsony szintu c-ben vagy assembly-ben kell megirnia, ami a legtobb uzleti feladatra nem eri meg. Viszont otthonra, media szervernek es/vagy bongeszesre, esetleg alap irodai munkakra megfelel. Specialis vektorszamitasokra pedig tokeletes.
Az nvidia uj kartyaja pedig rendesen programozhato dsp-ket tartalmaz, csak meg bonyolultabb a programozasuk a szal idozitesek miatt. Viszont azok is altalanos celuak, csak meg erosebben parhuzamositottak. A cell spu-k 1 orajeles lokalis rammal vannak felszerelve, ezert viszonylag gyorsak linearis algoritmusokban is, amig az uj nvidia shader processzorok azt hasznaljak ki, hogy sok szal van es mindig azt futtatjak, ami eppen keszenletben van (ready), tehat nem var memoriamuveletre. Igy egy-egy szal lassabban fog futni, mint a jelenlegi kartyakon, viszont az osszteljesitmeny megno. Ilyen cpu volt annak idejen a xerox alto-ban is (ezert tudta 30 evvel megelozni a korat), es most ilyen a sun niagara. Az nvidia egyebkent mas celra is szanja a processzortombot, mint videokartya feladatok, ezt jelzi a ramdac-ok kiszedese, es egy specialis i/o porton torteno csatolasuk. (az sli funkcio is ezt hasznalja) Innen mar csak egy lepes a kimenet nelkuli processzortomb gyorsitasi celokra. Programozasra ott van az uj c szeru shader nyelv. (nagyon hasonlo a cell spu-k nyelvehez)