Gondoltam nyitok neki egy topicot mert megérdemli. Ellenben az eddigi Bleach játékokkal ez nagyon el lett találva. Nekem a stílusról egybõl a Destrega c. PS játék ugrott be amit nagyon szerettem. Karaktereinket 3D-ben mozgathatjuk a pályán amelyen általában egyszerre 4en szoktunk lenni. Természetesen a létszám csökkenthetõ egészen 2-ig (egyedül nem lenne sok értelme harcolni :P). A játék elején összesen 4 karakter választható, ez elõször kicsit szíven ütött, fõleg mert a sztori végigjátszásánál csak pályákat kaptam, hát igen...sajnos a játék teljesen japán, de kisebb utána keresés után rálehet jönni,hogy a többi karaktert a különbözõ missionok végigviteléért kapjuk. Érdekesség és sztem nagyon jó ötlet,hogy ezeket a missionokat akár ketten is vihetjük, így senki nem unatkozik közben. Aztán mi van még? Ja igen..vannak még olyan csaták is melyeket két elõre beállított karakter vív. Ezeknél a csatáknál úgy kell nyernünk,hogy a végsõ csapást az un. cinematic move -val tesszük meg. Amennyiben gyõzedelmeskedünk úgy a karakter onnantól háromszöggel is választható lesz és egy kisebb meglepetésben lesz részünk mikor elsütjük vele harcközben a cinematic movet.
Itt térnék most ki arra,hogy az irányítás és a speckók is nagyon jól meg lettek oldva: bal analóggal irányítjuk karakterünket, jobb oldali analóg karral shunpo-t hajthatunk végre a legtöbb karakterrel, ez általában kisebb mértékû reitsuba kerül, más karakterek pedig kitérõ mozgást végeznek rá mely semmibõl nem fogyaszt. A natur irányokkal célpontot választhatunk ha többen is vannak a pályán.Az X-el ugorhatunk akár duplán is, az R1-el pedig védekezhetünk. Védekezés közben két dolgot tehetünk, az egyik a Soul Caliburban már ellõt counter, melyet úgy használhatunk ha az R1 mellé lenyomunk egy X-et a megfelelõ ütemben mikor az ellenség támad, a másik pedig az mikor négyzetet nyomunk, ez egy SZINTE megállíthatatlan ütést fog elõhozni ami elég lassú, és a sebzése se túl nagy. Ettõl függetlenül elég hasznos. (Itt zárójelben megjegyezném,hogy "dobni" is lehet a játékban a négyzet és az X egyszeri lenyomásával.) A négyzet a sima, gyors támadásnak felel meg, a háromszöggel egy speciális támadást süthetünk el mely nem emészt fel reitsut. Itt hívnám arra fel a figyelmet,hogy nem mindegy,hogy irányt nyomunk -e a háromszög mellé vagy sem, mindkét esetben más lesz a végeredmény. Sõt, bizonyos karaktereknél más hatást válthatunk akkor is ha hosszabban nyomva tartjuk. A körnél mely a speciális mozgásokat hivatott elõhívni ugyan ez a helyzet, ha irányt nyomunk, egy cellányi reitsuért cserébe képesek leszünk elõhozni egy speciális támadást melyet az ellenség vagy véd, vagy nem. (Bizonyos karakterek kivételek, nekik ezt sem lehet védeni, cserébe viszont sokkal kevesebb az esély a sikeres támadásra.) Amennyiben reitusnk eléri a maximumot és a láng elkezd világítani a végén, úgy a kör, irány nélküli lenyomásával elõhozhatjuk karakterünk cinematic moveját. Ez abból áll,hogy karakterünk véghez fog vinni egy mozdulatot , mely ha betalál akkor az ellenség már nem tudja védeni a támadást, ekkor fog átváltani cinematic módba mely a karakterek jól ismert támadásait vonultatja fel, elég látványos és hatásos formában :) Ha ez még mind nem lenne elég, jöjjön most a kedvencem...végre ÉLESBEN használhatjuk a karakterek bankai formáját (vagy speciális képességét azoknál akiknek nincs, vagy még nem láttuk). Mikor életerõnk pirosba ér, reitsunk pedig maximumon van, a gép felkínálja nekünk az L1+R2 egyszeri lenyomásának lehetõségét. Ezzel érhetjük el,hogy pl Byakuya senkei Senbonzakura formájában harcoljon vagy ,hogy Hitsugaya bankai formában mászkáljon a pályán stb... Szóval tényleg nagyon látványos és hasznos :)
Nem említettem még meg azt sem,hogy a pályák szinte mindegyike interaktív. Van ahol a szél próbál meg néha lefújni a pályáról, van ahol a hollow kapun keresztül egy hatalmas kard próbál meg velünk végezni, van ahol autókat felrobbantva keseríthetjük meg ellenfelünk vagy épp saját életünket. Néha egy - két dolog szétverése után kaphatunk akár életet,gyorsítót,erõ növelõt vagy akár olyan cuccot is ami reitsunkat növeli v. esetleg egy ideig maxon tartja. Ilyenkor nem árt menekülni az elõl akinek végtelen a reitsuja mert ugye bármennyiszer elnyomhatja a cinematic movet, ami elég kellemetlen az ellenfélre nézve :P
Végezetül pedig az extrák! Urahara shopjában vásárolhatunk különbözõ intervieweket a szinkronszínészekkel, esetleg Bleach figurákat melyeket nézegethetünk, speciális karakter animációkat, akár még új kommentátort is vehetünk a menühöz.
Ja és még valami, mindenki próbálja a missionokat megcsinálni nehezebb fokozaton S-re, mert ha mindegyiknél sikerül ezt elérni akkor...hát majd mindenki meglátja :P
A játékot nem értékelném mert alapból Bleach fanatikus vagyok, így lehet kicsit elfogult lennék a maximális osztályzattal, de sztem aki nem rajong a sorozatért az is adna rá egy 10/8ast mert tényleg nagyon jól sikerült.