Szeretném ajánlani mindenkinek hogy olvassa el ezt a cikket: "4-es metró kritika"
Szerintem aki figyelmesen elolvassa és van legalább 17 éves az meg fogja érteni a 4-es metróval kapcsolatos alapproblémákat.
Ezt a vonalat ott rontják el ahol csak el lehet rontani valamit. Útvonal, paraméterek, finanszírozás és kivitelezés... ezeket mind elcseszik.
Rövidel leírom hogy miért. Az útvonalával fõként az a baj hogy csak a belváros határáig ér. Tudom sokaknak az az elsõ mondata hogy biztos nem jártam még 7-es busszal csúcsban... de jártam, csak az a helyzet hogy nem kell 500 milliárd forintot költeni arra hogy megoldjuk ennek a közlekedési folyosónak a problémáját.
A metró Újpalotát és Budafokot 50 éven belül nem fogja elérni, egyszerûen semmilyen körülmények között nincs értelme oda metrót építeni a jelenlegi utasforgalom alapján.
Paraméterek: Budapest mindkét nehézmetró vonalának peronhosszai 120 méteresek, a 4-es metrónál ez csak 80 méter! Nincs szükség ennyi állomásra sem mint egy villamosvonalnak, össze lehetne vonni az állomásokat 120 méteres nagyobb állomásokra és így rengeteg költséget takarítanának meg.
Nem lesz összekötõ alagútja semelyik metróvonallal... ez is butaság, például ha most lezárják a Deák-Örs szakaszt akkor el lehet intézni hogy helyette a Déli-Újpestig közlekedjenek a szerelvények, akkor a különbözõ jármûtelepek közt is van kapcsolat. A 4-es metrónál ilyen se lesz.
Finanszírozás: teljesen rossz. Amikor elkezdték ásni a gödröket rájöttek hogy 0 forint van összesen a 4-es metróra. Így az EU-s forrásokból kell finanszírozni a metrót. Ez azt jelenti hogy ugrott a sokkal fontosabb 5-ös metró elsõ szakasza, az 1-es és 3-as villamos meghosszabbítása, a 14, 47, 49-es villamosok összekötése, a 17-es és 19-es villamosok összekötése, az egyetemi rakparton villamosok kiépítése, a 3-as metró káposztásmegyeri meghosszabbítása, a kisföldalatti rákosrendezõi hosszabbítása, a gyõri villamoshálózat kiépítése, a szegedi és a debreceni 2-es villamosok megépítése.
Pedig ezek még használnának is valamit. A 4-es metró megépítése után majd egy csomó mindent meg fognak szüntetni hogy bebizonyítsák hogy szükség van 4-es metróra. Pl a 7-es buszok csak ráhordójáratok maradnak, így Újpalotáról a belvárosba eljutni +1 átszállással lehet majd.
Kivitelezés: kettévágtak egy csomó villamosvonalat délbudán, ezt azért tették hogy az emberekben az maradjon meg hogy a 4-es metró elõtt milyen nehéz volt dél budán közlekedni, és majd ha megépül akkor mindenki áldani fogja.
Ha metrót akarnak építeni akkor ott az 5-ös, itt egy térkép tessék megnézni: